خسارت سنگین سیلاب به جاده‌‌های جنوب کرمان/ ترمیم جاده‌ها نیازمند عزم ملی و استانی

به گزارش رکنا، مسعود جمیلی امروز در حاشیه بازدید معاون عمرانی استاندار کرمان و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان از تخریب‌های سیلاب جنوب استان اظهار داشت: خسارت سیل به جاده‌های جنوب کرمان به ویژه محور رودبار به ایرانشهر سنگین است که در هر بارندگی و جاری شدن سیلاب سبب تخریب آبنماهای ترمیم شده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان عنوان کرد: هم‌اکنون با حمل و لوله‌گذاری در محل تخریب‌ها مسیر را برای تردد موقت و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه سیلاب به ۸۷ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی جنوب کرمان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده است، افزود: تخریب ۵۵ آبنما، ۵ پل بزرگ از ۲ تا ۸ دهانه، ۱۸ پل از یک متر تا ۲متر از دیگر خسارت‌های سیلاب اخیر به جاده‌های جنوب استان کرمان است.

جمیلی تصریح کرد: سنگین‌ترین خسارت به حوزه راه‌های شریانی و اصلی جنوب کرمان به پل بزرگ ورودی و خروجی بزرگراه خلیج فارس در ورودی شهر کهنوج وارد شده که با تمهیدات راهداری راه کنارگذر در این نقطه با همت مجموعه همکاران راهداری و حمل و نقل ایجاد شده است تا با تامین اعتبار استانی و کشوری بتوانیم کار احداث مجدد این پل را با جدیت دنبال کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه حجم خسارت‌های وارد شده در این سیلاب جمع‌بندی و به دفتر مدیریت بحران استانداری ارسال شده است، گفت: هم‌اکنون دستگاه‌های راهداری در حال ترمیم آب‌بردگی‌های محورهای اصلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با همت مجموعه اداره ماشین آلات راهداری، کار نگهداری دستگاه‌ها با جدیت در حال انجام است که برای خدمات رسانی، تیغ‌زنی و مرمت جاده‌های کوهستانی و روستایی نیازمند تزریق اعتبارات شهرستانی توسط فرمانداران است تا بتوانیم دستگاه‌ها را سر پا نگاه داریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟