افسانه بایگان در برنامه زنده تلویزیونی به جای "کرونا" گفت: "کروناز" ! + فیلم
حجم ویدیو: 6.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

افسانه بایگان بازیگر مطرح کشورمان در پخش زنده تلویزیونی واژه کرونا را به طور دیگری ادا کرد و گفـت: یکی از دوستان من حرف جالبی زد و آن این بود که بیایید این چرخه را بشکنیم و نگویییم "کرونا"، این الف رو به صعود دارد و بگوییم "کروناز"، "ز" مثل سرسره ، هرچند که اصلا چیز نازی نیست ولی این لفظ یک موج امید و شیرینی درون خود دارد و هم سرپایینی می شود.

افسانه بایگان

افسانه بایگان متولد ۲۶ دی ۱۳۴۰ در تهران است.او زمانی که شانزده ساله بود در مسابقه دختر شایسته ایران شرکت کرد و نفر دوم شد. در آن سال، جلوه پالیزبان، فینالیست کرمانشاهی، به عنوان دختر شایسته ایران برگزیده شد. در این مراسم رسم بر این بود که دختر شایسته سال گذشته، شنل مخصوص را بر دوش دختر شایسته جدید می‌گذاشت.

افسانه بایگان

بایگان در یازده سالگی در فیلم کوتاه «بوق» کاری از «علی علیزاده» به ایفای نقش پرداخت؛ ولی فعالیتش در سینما و تلویزیون را در سال ۱۳۶۰ با بازی در مجموعه تلویزیونی پر بینندهٔ «سربداران» آغاز کرد. یک سال بعد نخستین نقش سینمایی را در فیلم «گمشده» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده در سال ۱۳۶۴ به‌دست آورد و به یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران و سوپراستار در دههٔ شصت تبدیل شد.افسانه بایگان اواخر دهه هفتاد تا اوایل دهه هشتاد به علت شرایط کاری چند سال از سینما فاصله گرفت چون به گفته خودش حتی فراموش شدن برای او بهتر از ماندن به هر قیمتی بوده‌است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟