واتانابه که همکاری با سرشناس‌ترین فیلمسازان هالیوود از جمله کریستوفر نولان («سرآغاز») و کلینت ایستوود («نامه‌هایی از ایوو جیما») را در کارنامه خود دارد، از برگزاری این رویداد سینمایی ابراز خوشحالی کرد و ادامه یافتن این جشنواره را حاصل وفاداری سینماگران کره به جنبشی دانست که طی دو سال گذشته به راه افتاده بود.

به گزارش «ورایتی»، در دومین روز از آغاز به کار جشنواره بوسان، فیلم «خشم» ساخته سنگ-ایل لی (کارگردان نسخه ژاپنی «نابخشوده») روی پرده رفت. واتانابه بازیگر سرشناس ژاپنی و ستاره فیلمِ لی با حضور در نشست پرسش و پاسخ فیلم جدید خود درباره مبارزه شجاعانه سینماگران کره با صاحبان قدرت حرف‌های جالبی زد. بازیگر 56 ساله در این‌باره گفت: «به‌رغم تمام مشکلات به‌ظاهر حل‌ناشدنی، این جشنواره برگزار شد و بی‌اندازه باعث خوشحالی من است.»

واتانابه در ادامه تاکید کرد: «تصمیمی که سینماگران کره‌ای برای ادامه جشنواره گرفتند بسیار شجاعانه بود. این اتفاق به دلیل سرسپردگی و وفاداری به جنبش رخ داد.» سال 2004 بود که بازیگر ژاپنی برای ایفای نقش مکمل در فیلم «آخرین سامورایی» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر شد.

درام معمایی «خشم» که بعد از «نابخشوده»، دومین همکاری واتانابه و لی به شمار می‌رود روایتگر ماجرای سه پرونده قتل است که در سه شهر به ظاهر نامرتبط رخ می‌دهد. این فیلم با مدت زمان 142 دقیقه از 17 سپتامبر در سینماهای ژاپن روی پرده رفته و تا امروز بیش از ده میلیون دلار فروخته است.

لی فیلمساز کره‌ای که با اقتباس از فیلم کلینت ایستوود، نسخه ژاپنی «نابخشوده» را در سال 2013 بازسازی کرده بود در نشست خبری فیلم جدید خود گفت: «منزجرم از کسانی که بر مستند قدرت تکیه زده‌اند و از قدرت‌شان برای فشار آوردن به دیگران استفاده می‌کنند.» کارگردان 42 ساله در ادامه یادآور شد: «من شاید مقیم ژاپن باشم اما کاملا در جریان اتفاقات جشنواره بوسان هستم.»

لی همچنین از مسئله اعتماد کردن به عنوان مضمون اصلی فیلم جدیدش نام برد و به طرح این پرسش پرداخت: «آدم‌ها تا کجا می‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند؟» در همین میان، کانگ سو-یون دبیر جشنواره بوسان نیز به جمع عوامل سازنده ملحق شد و در تکمیل صحبت‌های لی گفت: «در تمام مدتی که مشغول تماشای «خشم» بودم، مسئله اعتماد تمام فکر و ذکرم را به خودش مشغول کرده بود؛ این که جشنواره چگونه می‌تواند اعتماد عموم را به خود جلب کند؟»

بیست و یکمین جشنواره بوسان از ششم اکتبر (15 مهر) با نمایش فیلم «یک رویای آرام» ساخته ژانگ لو کارگردان کره‌ای-چینی افتتاح شد و 15 اکتبر (24 مهر) با نمایش فیلم «باد تاریک» به کارگردانی حسین حسن فیلمساز عراقی به کار خود پایان می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 226636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟