همایش سران و شیوخ عشایر منطقه در شهرستان آبادان برگزار شد + فیلم
حجم ویدیو: 62.19M | مدت زمان ویدیو: 00:09:36

 ابتدا فرمانده انتظامی آبادان سرهنگ حسین زلقی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان در این همایش با اشاره به اینکه حفظ امنیت و آرامش خاطر مردم، مرهون مشارکت عمومی ، همت بزرگان و متنفذین، تعامل بسیج و تلاش های شبانه روزی مأمورین نیروی انتظامی است، افزود: هدف از برگزاری این همایش را تلاش جهت ارتقاء امنیت و حذف فرهنگ غلط تیراندازی در مراسمات و سایر مناسبت ها به کمک سران شیوخ، ریش سفیدان و متنفذین عنوان کرد .

به گزارش رکنا، وی افزود؛ باتعامل و همکاری عشایر شریف و همیشه در صحنه بویژه سران عشایر و معتمدین محلی با نیروی انتظامی می توان بسیاری از مشکلات فرهنگی،اجتماعی را برطرف کرد.

زلقی در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه عشایر سلحشور و ولایتمدار آبادان که میتواند در جهت ایجاد امنیت پایدار بسیار مهم و حساس باشد، به برخی از آداب و سنت های غلط عشایری نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه وقوع تیراندازی های غیرمجاز در مراسمات که ریشه در فرهنگ غلط و کهنه دارد ، همچنین تیراندازی به درب منازل از جمله وقایع تلخ و آزار دهنده و بسیار خطر آفرین است که می طلبد با تداوم اینگونه نشست ها و تعامل با بزرگان در جهت رفع این معضل حیاتی تلاش کرد .

در ادامه حجت الاسلام ابراهیمی پور امام جمعه آبادان ضمن تاکید بر اهتمام سران عشایر، معتمدین محلی برای مقابله با هرگونه آداب و رسوم غلط و ممانعت از تیراندازی در مناسبت های مختلف گفت؛ عشایر باید به وظایف خود که همانا حفظ امنیت و حل و فصل اختلافات عشایری است برایجاد صلح و سازش تلاش کنند گرچه پلیس برای حفظ امنیت و آرامش مردم با اینگونه حوادث برخورد می کند اما اقدامات فرهنگی در جهت ریشه کن شدن این معظل با کمک سران شیوخ معتمدین محلی و سایر نهادهای فرهنگی باید گسترش یابد.

در خاتمه این مراسم تعدادی از سران شیوخ آقایان، موسوی از بزرگان سادات و شیخ شاکر بحرکانی به نمایندگی از جمع حاضر در مراسم ضمن خیر مقدم به فرمانده جدید انتظامی سرهنگ زلقی و تشکر از زحمات فرمانده اسبق این فرماندهی سرهنگ تقی زاده؛ با اشاره به عملکرد عشایر در طول تاریخ ، جنگ تحمیلی و همچنین حل و فصل نمودن منازعات داخلی توسط بزرگان عشایر، بیانه ای را در جهت همکاری با نیروی انتظامی بخصوص حذف تیراندازی در مراسمات بیان فرمودند واعلام داشتند؛ کمک به ارتقای امنیت و حذف عوامل ناامنی از جمله دلایل حضور سران شیوخ و بزرگان در این همایش بوده و حرکت در این مسیر از فرایض امر به معروف و نهی از منکر است .

مصاحبه های اختصاصی با امام جمعه، برخی از سران شیوخ، فرماندهان نظامی و انتظامی حول محور تیراندازی از جمله حواشی این مراسم بود.

گفتنی است ، در پی فوت یکی از شیوخ بزرگ منطقه درهفته گذشته دریکی از روستاهای آبادان حدود 3هزار نفر در این مراسم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت کرده بودند که دراین مراسم تیراندازی های رعب آوری با انواع اقسام سلاح های جنگی و شکاری صورت گرفته بود.

لازم به ذکراست باتوجه به اینکه انتقاداتی درخصوص خبرتیراندازی در مراسم خاکسپاری بزرگ یک طایفه در روستای آبادان به عنوان یک فرهنگ غلط درخبرگزاری رکنا انتشاریافته بود یک فرد بانفوذ درشهرستان آبادان فرهنگ غلط را تخریب یک قومیت خاص دانست و ازتیراندازی های صورت گرفته بصورت تلویحی حمایت کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

علی رنجکش

 

کدخبر: 653346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟