ارتقاء همکاری های مشترک مرزی ایران و عراق + فیلم
حجم ویدیو: 18.43M | مدت زمان ویدیو: 00:01:58

به گزارش رکنا، سردار "حسین اشتری" در حاشیه دیدار فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق (هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق ) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران میزبان فرمانده مرزبانی جمهوری عراق و هیئت همراه بود و در این نشست در خصوص موضوعات مشترک مرزی گفت و گو شد.

وی افزود: همچنین در این نشست درباره اشرافی که هر دو کشور باید بر تحرکات گروهک های تروریستی در جدار مرزهای مشترک دو کشور داشته باشند بحث و تبادل اطلاعات شد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: عزیزان ما در مرزبانی عراق آمادگی ارتقاء امنیت در مرزهای مشترک دارند و این رویکرد در مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد.

1745303_468

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: بحمدالله وضعیت امنیتی در مرزهای مشترک ایران و عراق مطلوب است و البته تحرکاتی از سوی اشرار و عناصرضد انقلاب وجود داشت که بحمدالله با هوشیاری نیروهای مسلح و مرزبانی ما، این توطئه ها خنثی و در مراحل اولیه ناکام ماند.

سردار اشتری اضافه کرد: امروز در خصوص انتقال تجربیات و برگزاری دوره های تخصصی در این حوزه نیز صحبت هایی داشتیم و بحمدالله ارتباط و تعامل خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق حاکم است و این تعاملات تقویت می شود.

وی افزود: در این نشست در خصوص برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین نیز صحبت هایی شد و امید است با آمادگی و هماهنگی طرفین، راهپیمایی بزرگ اربعین چون سنوات گذشته با امنیت کامل برگزار شود.

سردار اشتری در خصوص بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین، گفت: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در این خصوص آمادگی خود را اعلام کرد و در صورتی که از جانب کشور عراق نیز آمادگی کامل برای تردد زوار وجود داشته باشد، این بازگشایی صورت می گیرد و البته موضوع از طریق دستگاه های دیپلماسی دو کشور تا حصول نتیجه دنبال می شود.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی درباره فعالیت های گروه های تروریستی و ضدانقلاب، تصریح کرد: همواره ثابت شده هر وقت این گروه ها قصد تعرض و یا تحرکی داشتند با قدرت و اقتدار مرزبانان ما با آنها برخورد صورت گرفته و توطئه های این گروهک ها در دم خنثی شده که این نشانگر این است که توان نیروهای ما در مرزها افزایش یافته است.

سردار اشتری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا گشت های دریایی مرزی درباره آتش سوزی عمدی حورالعظیم گزارشی داده اند یا خیر، بیان کرد: در این خصوص تاکنون گزارشی دریافت نکرده ایم.

1745317_544

 

کدخبر: 406681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟