فیلم کمک خواهی آقای بازیگر برای نجات یک اعدامی از قصاص / محمد بلاغی کیست ؟ + عکس
حجم ویدیو: 24.89M | مدت زمان ویدیو: 00:03:24

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، روز عید فطر بود که انتشار فیلمی از هنرمند محبوب کشورمان، محمدرضا هدایتی در فضای مجازی کاربران را شگفت زده کرد.

اما هدایتی این بار در قاب طنز ظاهر نشده بود، هر چند نفس کار این هنرمند هم چنان شاد کردن دلی دردمند است.

محمدرضا هدایتی در این کلیپ می گوید: «به دلمان افتاده که در این روز عید کار خیری انجام دهیم.جوانی به نام محمد بلاغی از چند سال قبل به اتهام قتل در زندان است و حالا خانواده مقتول لطف کردند و از قصاص متهم به شرط دریافت دیه سه و نیم میلیاردی گذشت کردند.اما تامین این مبلغ از توان مالی ما و شما به تنهایی خارج است و باید دست به دست هم دهیم تا هر کسی در وسع خود کمک کند که این جوان به زندگی برگردد.

از خانواده مقتول خیلی تشکر می کنیم که از این خون گذشت کردند و بقیه ماجرا دست ماست که با تشویق دیگران به گذشت کمک کنیم و مشوق فرهنگ بخشش باشیم.دست تک تک شما را می بوسم و امیدوارم مشوق این فرهنگ باشیم.»

بعد از انتشار این کلیپ سوال عده ای از کاربران این بود که محمد بلاغی کیست و به چه دلیل دست به قتل زده است.

کمک کنیک محمد بلاغی به زندگی برگردد

هنرمندان و نیکوکاران در پرونده متهمانی که با انگیزه و نقشه قبلی دست به قتل می زنند، یا افراد سابقه دار و معتادان به مواد مخدر پادرمیانی نمی کنند.

محمد بلاغی هم فردی نیکوکار بود که از چند سال قبل ناگهان مهر قاتل روی پیشانی اش نشست.

سال ها قبل نام و تصویرش در روزنامه ها به عنوان فرد نیکوکاری که چک های سفید امضا را به صاحبش بازگردانده بود منتشر شد و آن روز شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که نام محمد به عنوان متهم به قتل سر زبان ها بیفتد.

ماجرای این پرونده برمی گردد به سال 89 ، آن شب جوانی به نام سعید برای آخرین بار از خانه بیرون رفت و در جریان یک کل کل خیابانی منجر به درگیری، به قتل رسید.از همان لحظه داغ سعید بر قلب داغدار مادر و پدرش نقش بست تا اینکه چند سال بعد محمد به عنوان عامل این قتل دستگیر شد.سپس با رای دادگاه بنا بر ادله و مدارکی که بر علیه او موجود است به قصاص نفس محکوم شد و پای چوبه دار رفت.اما مادر و پدر سعید که فرزند جوان خود را از دست داده بودند درست در آخرین لحظه قبل از اجرای حکم رحم به دل رئوفشان افتاد و به شرط دریافت وجه المصالحه در قصاص گذشت کردند.

محمد بلاغی در تماس که از زندان مرکزی اصفهان داشته، ضمن تبریک عید فطر و تشکر از نیکوکارانی که از او حمایت کردند، گفته است:«تقاضا دارم هر کس به هر طریقی می تواند کمک کند.کمتر از یک ماه به اجرای حکم قصاص من زمان باقی است تا رضایت اولیای دم جلب شود.»

محمد کمتر از 3 هفته زمان دارد تا بار دیگر فرصت زندگی کردن پیدا کند.اگر تمایل دارید در این کار خیر سهیم باشید، کمک های نقدی خود را به شماره حساب زیر واریز کنید.

6037998107981788

به نام کاووس اینانلو

شماره حساب فوق بنا بر نامه پیوست شده به گزارش، به تائید واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنجان استان اصفهان رسیده است.

این شماره کارت با نظارت دادسرای مذکور مسدود شده و جز اولیای دم کسی حق برداشت از این حساب را ندارد.

کدخبر: 777291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟