حمله خونین به متهم و مامور بدرقه در مهاباد / عاملان قتل هنگام فرار دستگیر شدند

ناصر عتباتی اظهار داشت: در پی وقوع نزاع بین دو خانواده در روستای داش تیمور مهاباد در تاریخ 20 دی ماه جاری و انتقال مصدومین به بیمارستان، شخصی از اهالی جهت جویا شدن حال افراد مزبور و میانجی گری به  بیمارستان مراجعه می کند که توسط دو متهم دستگیر شده مورد جرح با چاقو قرار می گیرد و ضاربین متواری می شوند و شخص مضروب به علت شدت جراحات فوت می کند.

به گزارش رکنا، وی افزود: با ورود دستگاه قضایی، بازپرس پرونده موضوع را پیگیری و دستورات لازم را صادر می کند و در این راستا پدر متهمین که در نزاع منتهی به قتل نقش موثری داشته دستگیر و در حین بدرقه به دادسرا توسط تعدادی از بستگان مقتول مورد هجوم قرار می گیرد و متهم مزبور و یکی از ماموران بدرقه پلیس مورد جرح با چاقو قرار می گیرند و ضاربین متواری می شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، عنوان کرد: با صدور دستورات قضایی قاطع توسط دادستان و اقدامات وسیع قضایی-انتظامی متهمین اصلی پرونده که در وقوع قتل نقش مباشر را داشتند و قصد خروج غیرمجاز از مرز کشور را داشتند در شهرستان پیرانشهر شناسایی و دستگیر و  با قرار قانونی روانه زندان شدند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی هم که  مبادرت به مخفی کردن این متهمین کرده بودند و با آن‌ها همکاری و مساعدت جهت فرار کشور کرده بودند نیز شناسایی و دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

عتباتی با بیان اینکه اجازه بی قانونی و شرارت را به هیچ کس نخواهیم داد، گفت: مردم باید قانون مداری را در اولویت قرار دهند و دعاوی و نزاعات خود را از طریق مراجعه به دستگاه  انتظامی و قضایی  پیگیری نمایند نه اینکه هر کس شخصاً با اقدامات خشن و غیرقانونی در جامعه اختلال ایجاد کند.

وی همه مردم را در اختلافات و نزاع‌ها به خویشن داری و مراجعه به دستگاه قضایی جهت تظلم خواهی دعوت و از انجام کارهای خودسرانه و خارج از ضوابط قانونی بر حذر داشت.

کدخبر: 764178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟