بلای هولناک سر خانم دکتر جوان در خیابان های مشهد/ رد موبایل در خارج از کشور

 خاطرش جمع بود که با داشتن این برند از تلفن همراه ، هیچ فردی نمی تواند به گوشی اش نفوذ کند و اطلاعاتش را سرقت کند. همین خاطرجمعی موجب شده بود تا اطلاعات گسترده ای از بیمارانش شامل اطلاعات بالینی، مشخصات فردی و دیگر اطلاعات مربوط به بیماری شان را در حافظه گوشی تلفن همراهش ذخیره و بیمارانش را از راه دور کنترل کند.

به گزارش رکنا، خانم دکتر مشهدی این گوشی را پس از تحقیقات زیاد و با قیمت بسیار بالایی خریده بود و اصلا فکر نمی کرد که یک موتوری با دو سرنشین برخلاف انتظارش، تلفنش را در حاشیه بولوار هاشمیه مشهد قاپ زنی کنند و رد گوشی اش در یکی از کشورهای همسایه زده شود.

با شکایت یک پزشک مشهدی مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراه گران قیمت و سرقت اطلاعات مهمی که بر روی گوشی اش بود، پرونده ای در این زمینه تشکیل و تحقیقات پلیسی آغاز شد.

بررسی ها نشان می داد که محل سرقت بولوار هاشمیه بوده است و این پزشک پس از این اتفاق که شبانه رخ داده بود، صبح فردایش سیم کارت را می سوزاند. اما پس از دو روز پیامکی از یک سامانه خارج از کشور به دستش می رسد با این محتوا که اگر قصد دارید محل فعلی گوشی شما را شناسایی کنیم، اطلاعات گوشی تان را در لینک زیر وارد کنید.

مال باخته نیز با این گمان که پیام از سوی شرکت سازنده این گوشی معتبر بین المللی ارسال شده است، با ورود به لینک داده شده در پیامک، تمام اطلاعات محرمانه اش را وارد می کند و پس از آن متوجه می شود که دیگر به فضای ابری تلفن همراهش نیز دسترسی ندارد.

با ورود کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی به پرونده مشخص شد که سارق قبل از اینکه سیم کارت از سوی مال باخته سوزانده شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی یک گوشی دیگر، شماره آن را پیدا کرده است.

پس از سوزاندن سیم کارت از سوی شاکی، متهم با یک شماره مجازی که معمولا با کد های 001با +1هستند، پیامکی جعلی را برای صاحب اصلی گوشی می فرستد و او را به سمت تله فیشینگ هدایت می کند. با فریب خوردن شاکی و واگذاری اطلاعات محرمانه در سایتی مشابه سایت های خارجی، این رمزها به دست سارق افتاده و او به راحتی گوشی گران قیمت را به نام خود می کند.

شناسایی گوشی دزدی در کشور همسایه

اقدامات پلیس در فضای سایبر با توجه به داده هایی که شاکی در اختیارشان گذاشته بود، منجر به ردزنی گوشی تلفن همراه شد که سارق یا سارقان پس از سرقت احتمالا آن را به فرد دیگری فروخته بودند.

بررسی های پلیس نشان داد که محل فعلی گوشی ربوده شده، در کشور افغانستان است و دوباره پای قاچاق تلفن همراه های سرقتی به کشورهای دیگر به پرونده گشوده شد.

شناسایی 1000گوشی قبل از خروج از کشور

فرمانده پلیس فتای خراسان رضوی با تأکید دوباره بر مراقبت از گوشی های تلفن همراه و استفاده اصولی از آن ها در کوچه و خیابان ها بیان کرد: حدود 6ماه پیش در همکاری گسترده ای که با پلیس امنیت عمومی استان انجام شد، در عملیاتی قاطعانه اعضای یک باند قاچاق تلفن های مسروقه به کشور افغانستان شناسایی شدند و از این افراد حدود یک هزار دستگاه تلفن همراه کشف و به مالکانشان برگردانده شد.

سرهنگ جواد جهانشیری در ادامه با بیان اینکه البته همه مال باختگان خوش شانس نیستند بیان کرد: امروز تلفن همراه تنها یک وسیله ارتباطی نیست، معمولا شهروندان کیف پول دیجیتال یا اطلاعات خصوصی، همچنین شبکه های اجتماعی شان و دیگر داده های محرمانه شان را بر روی تلفن هایشان ذخیره می کنند که با یک سرقت همه این اندوخته ها با خطر روبه رو می شود.

سرقت 80میلیون تومان ارز دیجیتالی

به گفته این مقام انتظامی چندی پیش مردی جوان در مشهد گوشی تلفن همراهش را درون خودرو جا می گذارد. او وقتی به محل پارک خودرو بازمی گردد متوجه می شود که از خودرواش سرقت شده و سارقان گوشی تلفن همراهش را هم ربوده اند. این فرد پیش از آنکه بتواند کیف پول دیجیتالش را که حاوی 80میلیون تومان ارز دیجیتال بوده را از دسترس متهم خارج کند، متوجه خالی شدن همه حسابش می شود.

البته این سارق در مشهد شناسایی و دستگیر شد، اما ذخیره کردن رمزهای مختلف بر روی گوشی، استفاده از رمزهای ساده و پرهیز از دومرحله ای کردن شبکه های اجتماعی موضوعی است که موجب سوءاستفاده سارقان می شود.

منبع:شهرآرا

کدخبر: 760996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟