دخترخوانده قاضی منصوری حاضر به انجام آزمایش دی ان ای نشد!

به گزارش رکنا، علیزاده‌طباطبایی، وکیل خانواده قاضی منصوری گفت: شکایتی را به وکالت از برادر و خواهران مرحوم منصوری در دادسرا مطرح کرده بودم که وی در رومانی به قتل رسیده است؛ اما به دلیل عدم حضور دخترخوانده و همسر مرحوم منصوری منجر به منع تعقیب از سوی دادسرا شد؛ زیرا ما سمتی نداشتیم چون طبق مدارک شناسنامه‌ای، مرحوم منصوری دختر دارد و او ولی دم محسوب می‌شود و در صورت اثبات نفی نسب، اولیای دم، برادر و خواهران مرحوم منصوری خواهند بود.

 برادر و خواهران قاضی منصوری پرونده قتل برادر خود را به جریان می‌اندازند

وی افزود: برادر و خواهران مرحوم منصوری دادخواست نفی نسب به دادگاه ارائه داده‌اند که دادگاه قرار آزمایش "دی.ان.ای" صادر کرد اما همسر و دخترخوانده منصوری حاضر به انجام این آزمایش نشدند. زمان رسیدگی به این پرونده هفته آینده است.

علیزاده‌طباطبایی با بیان اینکه از ناحیه دخترخوانده و همسر مرحوم منصوری شکایتی مبنی بر قتل او مطرح نشده است، ادامه داد: در این وضعیت دادسرا در پرونده قتل مرحوم منصوری قرار منع تعقیب صادر و اعلام کرد که وی به دلیل خودکشی از دنیا رفته است؛ چون دخترخوانده قاضی منصوری پرونده را پیگیری نکرد و شاکی نبود و دنبال این بود که پرونده بسته شود.

وی تأکید کرد: نفی نسب در حال رسیدگی است و بعد از صدور رأی، پرونده قتل احیا می‌شود چون جزو اختیارات دادستان است که با دلایل جدید، کیفرخواست را مجدداً صادر کنند. برادر و خواهران مرحوم منصوری می‌خواهند به عنوان اولیای دم به پرونده ورود کنند.

گفتنی است؛ قاضی منصوری، نخستین بار در دادگاه رسیدگی به پرونده "اکبر طبری"، توسط نماینده دادستان اعلام شد. او از غلامرضا منصوری به عنوان نهمین متهم پرونده اکبر طبری نام برد و عنوان کرد: وی از کشور متواری شده و به دریافت رشوه بالغ بر 500 هزار یورو متهم است.

یک روز بعد از برگزاری دادگاه (19 خرداد 99)، قاضی منصوری با انتشار ویدئویی، اعلام کرد که قصد بازگشت به ایران را دارد؛ اما 30 خرداد 99 اعلام شد؛ جسد غلامرضا منصوری در رومانی پیدا شده است. مدتی بعد، پلیس بخارست با تأکید بر خودکشی مرحوم منصوری، فوت وی را تأیید کرد.

پس از ارسال جسد قاضی منصوری به کشور، پزشکی قانونی هم اعلام کرد، با معاینه دقیق جسد و تصویربرداری و اقدامات پزشکی و تشخیصی صورت پذیرفته، مشخص شد اولاً بر اساس ظواهر، جسد متعلق به آقای غلامرضا منصوری است ثانیاً بررسی‌ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط کرده چرا که شکستگی در سر و صورت و تنه (کتف راست و چپ و استخوانهای صورت) با تصویربرداری رؤیت شد. در ادامه نمونه‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی اخذ شد و برای احراز هویت علمی نمونه DNA از جسد اخذ تا با حضور اولیای دم تطبیق‌نمایی شود. در نهایت پیکر قاضی منصوری به خانواده‌اش تحویل داده و وی در مشهد به خاک سپرده شد.

خانواده قاضی منصوری و مخصوصاً برادر وی، از همان بدو رسیدگی به پرونده، درباره نحوه مرگ وی ابهاماتی داشتند و معتقد بودند که وی دست به خودکشی نزده است.

کدخبر: 745120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟