پاره شدن طناب دار از گردن قاتل کرمانشاهی

منوچهر فتاحی اظهار کرد: مراسم صلح و خون در دهستان قزانچی روستای کانی باغ کرمانشاه برگزار شد که طی آن جوان کرمانشاهی محکوم به قصاص با گذشت خانواده مقتول از قصاص نجات یافت.

به گزارش رکنا، وی افزود: در سال ۱۳۹۱ در یکی از روستاهای قزانچی از توابع شهر کرمانشاه به دلیل یک اشتباه، سو ظن و تعصب کورکورانه در بین افراد یک خانواده که رابطه نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند درگیری صورت گرفته و این نزاع منجر به کشته شدن یکی از طرفین به صورت اتفاقی می‌شود.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه تصریح کرد: هنگام بروز این اتفاق با ورود نیروی انتظامی کرمانشاه فرد قاتل دستگیر و پس از اجرای تشریفات به دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه اعزام که پرونده منجر به حکم قصاص در شعبه سه دادگاه کیفری استان در سال ۱۳۹۵ می‌شود که استیذان آن نیز تأیید و آماده انجام قصاص می‌شود.

فتاحی بیان کرد: در همین راستا با درخواست خانواده قاتل و دستور دادستان کرمانشاه پرونده جهت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف تشکیل و حل این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در راستا صلح و سازش در پرونده قتل بیش از ۱۵ جلسه در شعب و بیش از سه جلسه در منزل مقتول برگزار که حضور ریش سفیدان و بزرگان منطقه‌ای و زحمات شبانه روزی اعضای شورا سبب شد با سعه صدر خانواده مقتول در تاریخ ۲۰ مهر ماه این پرونده منجر به سازش بی قید و شرط شده و رضایت محضری خانواده مقتول اخذ شود.

کدخبر: 737050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟