سرانجام انتظار 5 ساله قاتل اعدامی در لرستان / در زندان چه گذشت؟

رئیس دادگستری سپیددشت  از نجات یک محکوم به قتل از چوبه دار پس از پنج  سال انتظار اجرای حکم قصاص، خبر داد.

به گزارش رکنا، قاضی "کاظم نظری شیخ آباد"  رئیس دادگاه عمومی بخش پاپی(سپیددشت) لرستان در این خصوص گفت :

با گذشت بزرگوارانه خانواده  داغدار، محکوم به قصاص  در چند قدمی چوبه دار بخشیده شد.

"قاضی نظری "افزود: با توجه به تلاش های پیگیرانه و مستمر دادگاه عمومی بخش پاپی( سپیددشت) لرستان، توسعه حل اختلاف این بخش و بزرگان ، "ریش سفیدان" و معتمدین استان های "لرستان "و" خوزستان" یک نفر محکوم به قصاص نفس توسط اولیاء دم عفو و به زندگی عادی خود برگشت.

بخشش قاتل در لرستان

وی گفت : فرد محکوم در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۹۵  به واسطه "وقوع نزاع دسته جمعی "بین طرفین و بروز هیجانات آنی مرتکب یک فقره قتل عمدی شده، همزمان با انجام تحقیقات قضایی تلاش های لازم جهت سازش بین طرفین انجام و سنگ بنای این سازش به واسطه تحویل متهم به دادگاه توسط طایفه و بستگان نامبرده گذاشته شد.

رئیس دادگستری سپیددشت درهمین راستا افزود :  پس از صدور حکم به قصاص نفس متهم و ابرام آن در دیوان عالی کشور، پیگیری های شبانه روزی و دلسوزانه مجموعه فوق، منتهی به سازش بین طایفه های دخیل در ماجرا شد.

 "نظری"  بااعلام این خبر گفت :  لازم به ذکر است تلاش های به عمل آمده با سعه صدر اولیاء دم (خانواده ارجمند عقیلی فر)و طایفه بزرگ گراوند به بار نشسته و این دو خاندان به سان گذشته با آرامش در کنار یکدیگر به زندگی روزمره ادامه می دهند.

"قاضی نظری " درادامه  گفت: این پرونده سومین مورد در قتل های عمدی در این بخش است که ظرف سه سال گذشته به سازش و گذشت از قصاص نفس منتهی شده است.

وی درپایان خاطرنشان کرد : امید است فرهنگ ناب و بی مانند گذشت و "سازش "در سطح استان و کشور ترویج و رفتار اولیاء دم الگویی برای همه انسان ها باشد.

 

کدخبر: 725475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟