فیلم لحظه بازگشت پرهام کوچولو به آغوش پدر / جزئیات کودک ربایی در اردبیل
حجم ویدیو: 2.53M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20

کودک ربایی در اردبیل خبری بود که از هفته قبل در دستور کار قضایی قرار گرفت.در حالی که ماموران در پی ردی برای گشودن راز کودک ربایی بودند سرانجام راز این کودک ربایی در اردبیل گشوده شد.در جریان این کودک ربایی پسری 3 سه ساله به نام پرهام ربوده شد که سرانجام با رسیدن پرهام به خانواده اش این کودک ربایی پایان خوش پیدا کرد.

لحظه های دلهره تمامی نداشت.مادر و پدر پرهام به زمین و زمان بند نبودند و بعد از ربوده شدن پرهام سه ساله،لحظه ها و ثانیه ها برایشان کشدار شده بود.هر لحظه با خود فکر می کردند که پرهام الان کجاست؟نکند گرسنه باشد،نکند تشنه باشد.و با تصور اینکه الان پسرک شیرین خانواده در دلتنگی مادرش ضجه می زند،بر دل پدر و مادر چنگ می زد.

اما لحظه های دلهره سه روز بیشتر دوام نیاورد.پرهام که در اردبیل پیدا شد او را روی دست می آوردند.همه از شادی اشک شوق می ریختند.پوست مخملی پسرک بار دیگر در آغوش پدرش جای گرفت.

به گزارش رکنا در اردبیل " سید عبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار کرد:  پیرو هماهنگی های قضایی و انتظامی از استان آذربایجان شرقی،با صدور دستور قضایی و بررسی ها و پایش های دقیق اطلاعاتی توسط عوامل انتظامی استان اردبیل،کودک ۳ ساله تبریزی از چنگال آدم ربایان در اردبیل نجات یافت‌.

این آدم ربایان به بهانه مامور گاز در روستای شیخ حسن تبریز وارد منزل شده و کودک ۳ ساله را ربوده و او را به استان اردبیل انتقال داده بودند.

از لحظه دریافت گزارش،دستور قضایی توسط دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل صادر شد و موضوع در دستور کار عوامل انتظامی استان اردبیل قرار گرفت.

در این رابطه در کمتر از ۳۰ ساعت بعد اعلام گزارش وقوع جرم،یکی از متهمین اصلی دستگیر شدند و افراد دخیل در این موضوع نیز تحت تعقیب قضایی هستند.

کودک ۳ ساله ربوده شده نیز در صحت و سلامت کامل تحویل خانواده اش در شهرستان تبریز شد.

امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی در تعامل با نیروهای نظامی و انتظامی با مجازات سنگین و بازدارنده‌ با اخلال‌گران نظم و امنیت عمومی جامعه برخورد می کند.

جزئیات کودک ربایی از زبان پدر پرهام

پدر این کودک در تشریح شرایط ربوده شدن کودک گفت: ربایندگان با عنوان مأمور اداره گاز وارد حیاط منزل شدند و با ضرب و شتم کودک و مادربزرگ خانواده، کودک را از منزل خارج کرده و پا به فرار گذاشتند.

سردار حسین عبدی، فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه از لحظه دریافت خبر، پلیس وارد عمل شد، اظهار داشت: با ورود پلیس، عرصه بر آدم ربایان تنگ شد و نهایتاً امروز با هماهنگی قضایی و انتظامی با استان اردبیل، در کمتر از 30 ساعت کودک ربوده شده صحیح و سالم آزاد شد.

وی افزود: متهم اصلی این آدم ربایی دستگیر و بقیه افراد مرتبط و همدستان وی هم تحت تعقیب هستند و به زودی همه دستگیر می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، با تشریح انگیزه‌های اولیه آدم ربایی گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از این است که انگیزه این آدم ربایی مسائل مالی است.

طراح و برنامه ریز این آدم ربایی، باجناقِ پدرِ این طفل است که فکرش را هم نمی‌کرد به این سرعت شناسایی و دستگیر شود و می‌گوید اگر این فکر را می‌کردم، هرگز دست به این کار نمی‌زدم.

نیروی انتظامی که در پاسی از شب، با عملیات موفق، این آدم ربایان را دستگیر و به تبریز بازگردانده بود، این کودک را در میان استقبال مردم روستای «شیخ حسن» تبریز تحویل خانواده می‌دهد که در این ساعات شب، همه مردم این روستا به استقبال آمده و با روی دست گرفتن کودک، شعار «نیروی انتظامی، تشکر تشکر» را سر دادند و از اقتدار و سرعت عمل نیروی انتظامی قدردانی کردند.

این حادثه تلخ با آزادی کودک به کام مردم شیرین شد و پلیس حافظ امنیت مردم خواهد بود و به متخلفان اجازه نخواهد تا در این استان عرض اندام کنند.

 

کدخبر: 704962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟