۳۰ محکوم به اعدام در فارس ازچوبه دار نجات پیدا کردند

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ فقره قتل عمد در فارس به مصالحه رسیده است و با برقراری صلح و سازش محکومان به قصاص از طناب دار رهایی یافته‌اند.

به گزارش رکنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم  موسوی اظهار داشت: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضایی از اولویت‌های مجموعه محسوب می‌شود و  استان فارس  در هفت سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در زمینه صلح و سازش در پرونده های قتل  شده است .

 وی اظهار داشت: شورای حل اختلاف با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری  تا پایان خرداد ماه تعداد  ۶۲ هزار فقره پرونده به مرکز توسعه حل اختلاف استان وارد شده و از این تعداد بیش از ۳۷ هزارفقره پرونده قابلیت صلح و سازش را داشته است که تلاش می شود در مسیر سازش قرار گیرد و منجر به مصالحه شود.

 موسوی  با اشاره به  اهداف راه‌اندازی ستاد صبر در کشور نیز گفت: مهمترین هدف تشکیل این ستاد گسترش فرهنگ صلح و سازش و ارتقای فرهنگ مدارا و مروت ،کاهش ورودی پرونده در دستگاه قضا و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان هاست که در این راستا نیز مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادها با دستگاه قضایی مورد نیاز است.

 وی  با اشاره به تأکیدات و نگاه ویژه حجت الاسلام والمسلمین اژه ای  رئیس جدید قوه قضاییه  در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه ، از عموم مردم خواست تا در سال جاری نیز با دستگاه قضایی در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش، تعامل و همکاری داشته باشند.

کدخبر: 704838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟