گوشیت رو بردند، دیگه بردند ! / بازداشت دزدان بی نتیجه است + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 49.84M | مدت زمان ویدیو: 00:06:47

سرقت گوشی ، یکی از به شایع ترین سرقت هایی است که این روزها تقریبا همه ما شاهد آن هستیم. سرقت گوشی جزو سرقت های خرد به شمار می آید که شاید تا چند سال پیش خیلی مشهود نبود اما این روزها با توجه به بالا رفتن قمیت دلار سرقت گوشی نیز بیشتر از قبل شده است. شما به عنوان یک شهروند تا به حال شاهد سرقت گوشی بوده اید و یا حتما از خود شما سرقت گوشی انجام شده است.

به گزارش رکنا،جعفر پاکزاد-  قمیت بالای گوشی های تلفن همراه باعث می شود سارقان بیشتر از قبل برای سرقت گوشی دست به کار شوند. نباید از این گفتن این نکنته غافل بود که نیروی انتظامی در زمینه کاهش سرقت های خرد مثل سرقت گوشی با برگزاری طرح های زیادی مثل طرح رعد پلیس پیشگیری یا طرح اقتدار پلیس امنیت تلاش می کند اما شهروندان نیز باید با توجه به شرایط اقتصادی و در کمین بودن سارقان برای یک لحظه غفلت ما به چند نکته کلیدی توجه داشته باشند.

توصیه هایی برای جلوگیری از سرقت گوشی؟

زمانی که افراد حین راه رفتن در خیابان یا حتی زمانی که کنار خیابان ایستاده‌اند و در حال کار کردن با گوشی موبایل خود هستند، می‌توانند بهترین طعمه برای سارقین گوشی همراه باشند. سارقین معمولا دو نفر هستند و برای آنکه بتوانند بعد از دزدیدن گوشی به سادگی فرار کنند در بیشتر مواقع از موتور سیکلت استفاده می‌کنند براین اساس تا جای امکان در مکان‌های عمومی مخصوصا خیابان‌ها گوشی‌تان را در معرض دید قرار ندهید. برای صحبت کردن با موبایل از هندزفری بی‌سیم استفاده کنید.

 

گوشی موبایل را روی هولدر ماشین قرار ندهید

باید هولدر موبایل را به گونه‌ای نصب کنید که اگر شیشه ماشین پایین بود، کسی نتواند به سادگی دست خود را وارد ماشین کند و در یک لحظه گوشی شما را سرقت کند. این اتفاق معمولا در مواقعی که در ترافیک یا پشت چراغ قرمز هستید، رخ می‌دهد.

 

از گیره‌های حلقه‌ای برای نگهداری گوشی در دستتان استفاده کنید

 برخی از گیره‌های حلقه‌ای به پشت قاب گوشی متصل می‌شوند و به وسیله آن‌ها می‌توانید گوشیتان را محکم‌تر در دستتان بگیرید. هر چند که توصیه می‌شود تا جای امکان در مکان‌های عمومی گوشی هوشمندتان را در معرض دید قرار ندهید.

 

چند توصیه مهم برای اینکه گوشی اتان را دست  ندهید

تکنیک دیگر پیشگیری از سرقت، افزایش خطر ارتکاب سرقت با کاهش گمنامی و ناشناختگی افراد در ساختمان یا محل است که از این طریق ورود افراد ناشناس و سارقان احتمالی، بهتر آشکار شود که البته استفاده از نگهبان یا مامور مراقب بویژه در منطقه های محله محور تاثیر بیشتری دارد.

توصیه پلیس آگاهی برای جلوگیری از سرقت گوشی

سرقت به شیوه قاپیدن یکی از شگردهای سارقان است که در این اقدام مجرمانه، افرادی که سرگرم مکالمات تلفنی و فعالیت در فضای مجازی بوده و اغلب تمرکز کمی به محیط اطراف دارند، ممکن است طعمه سارقان قرار گیرند.

به طور معمول، همراه داشتن شی یا وسیله مورد توجه سارق که از ارزش ریالی بالایی برخوردار است مثل گوشی تلفن همراه، کیف و زیورآلات از جمله فاکتورهای مهم برای سارقان به شمار می رود.

شهروندان بهتر است در هنگام تردد در معابر و مکان های شلوغ از محیط اطراف خود غافل نشده و ترتیبی اتخاذ کنند تا امکان رویت گوشی و نوع آن توسط سارقان به حداقل برسد.

 

 

 

کدخبر: 703820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟