تبعید قاتل خطرناک از تهران به شهر جنوبی! + جزییات پرونده قتل و عکس

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از بیست و هفتم مهرماه سال ۹۴ به دنبال انتقال پیکر نیمه جان پسر جوانی به نام سعید به بیمارستانی در منطقه شوش آغاز شد .

سعید از ناحیه گردن مجروح شده بود و به شدت خونریزی داشت که تحت عمل جراحی قرار گرفت .اما وی قبل از انتقال به اتاق عمل در حالی که به سختی قادر صحبت کردن بود دوستش به نام یاسر را به عنوان ضارب معرفی کرد .

سعید که بریده بریده صحبت می کرد گفت یاسر او را با ضربه های شیشه شکسته زخمی  کرده است .

سعید بعد از عمل جراحی  به کما رفت و چند روز بعد تسلیم مرگ شد. با مرگ پسرجوان  یاسر به اتهام قتل دوستش بازداشت شد وو به درگیری خونین اعتراف کرد اما مدعی شد در دفاع از خودش سعید را زده است .

وی در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

در آن جلسه مادر قربانی درخواست قصاص را مطرح کرد.

 یاسر در تشریح جزئیات ماجرا گفت :قبول دارم چهارفقره  سابقه سرقت دارم اما من  اتهام قتل عمدی را قبول ندارم و عمدی دوستم را نکشتم .

پشت پرده قتل پسرجوان در شوش

وی در تشریح جزییات ماجرا گفت: آن روز یکی از دوستانم به نام جواد مرا به خانه مجردی اش در خیابان شوش دعوت کرده بود. وقتی به آنجا رفتم با دوستان دیگرم روبرو شدم.جواد برای خرید خوراکی از خانه بیرون رفته بود که دوستانش  تصمیم گرفتند  مواد مخدر بکشند .به همین خاطر در خانه را قفل کردند و مشغول مصرف مواد شدند .آنها حالت طبیعی نداشتند که شروع به ناسزاگویی کردند .من با آنها اعتراض کردم و همان موقع سعید به سمتم حمله ور داد .او به رویم چاقو کشید و می‌خواست مرا بزند  و من می‌خواستم هر طور شده از خانه فرار کنم .اما درها قفل بود. به همین خاطر ناچار شدم شیشه پنجره را بشکنم .اما چون نتوانستم از پنجره فرار کنم برای دفاع از خودم تکه شیشه شکسته را بر داشتم. می خواستم فرار کنم که سعید به سمتم حمله کرد و شیشه شکسته  ناخواسته با گردن او برخورد کرد.

وی ادامه داد:حتی  همسایه ها شاهد این درگیری بودند.بعد از زخمی شدن سعید همسایه ها می خواستند مرا بگیرند که  با داد و فریاد فرار کردم .

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود  گفت: باور کنید اگر با شیشه شکسته از خودم دفاع نکرده بودم در آن درگیری کشته می شدم. سعید حال طبیعی نداشت.

با پایان دفاعیات متهم قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده و اظهارات شاهدان وی را از اتهام قتل عمدی تبرئه کردند .یاسر به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه ،سه سال زندان و دو سال تبعید به شهر کویری محکوم شد.با اعتراض اولیای دم به حکم صادره ،پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات شعبه  ۴۳ دیوان عالی کشور  حکم صادره را تایید کردند.

کدخبر: 701205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی خاکبازان
آیا این خبر مفید بود؟