بازداشت 598 نفر از پرسنل قوه قضاییه وکیل و کار چاق کن + جزئیات

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برخورد با تخلفات در قوه قضاییه گفت: همکاران ما در واحدهای حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ، ۲۳۷ نفر از کارچاق کن و دلالان را شناسایی کردند. همچنین دستگیری ۱۶۱ وکیل و کارشناس دادگستری، بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضاییه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا بوده است.

به گزارش رکنا، غلامحسین اسماعیلی امروز ( سه شنبه ) در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: ریاست قوه قضاییه در هفته گذشته دستوری مبنی بر پایش واحدهای تولیدی سراسر کشور صادر کرد که ۳ هدف مهم اعم از شناسایی واحدهای تولیدی قابل احیا، شناسایی واحدهای نیمه فعال و نیازمند حمایت قضایی و شناسایی عوامل و مسببان تعطیلی واحدهای تولیدی بود. در اجرای این طرح که همان شناسایی واحدهای تولیدی قابل احیا بود با همکاری بخش های مختلف اقدامات موثری انجام شد.

وی تصریح کرد: ما تعطیلی واحدهای تولیدی را در این شرایط حساس اقتصادی خیانت به مردم و کشور می دانیم.

اسماعیلی با اشاره به بخش عملکرد قوه قضاییه در سال ۹۹ گفت: قوه قضاییه هم ماموریت قضایی و هم وظیفه نظارتی دارد. در حوزه نظارت های درون سازمانی و برون سازمانی گزارشی را ارایه می دهم. اولین اقدام ما در سال ۹۹ راه اندازی سامانه نظارت های برخط مردمی و تکریم مراجعین بود. ما معتقدیم مردم بهترین ناظران در عرصه های مختلف هستند. این سامانه در مراجعه اصحاب پرونده و وکلا و کارشناسان از طریق تلفن همراه در اختیار آنها قرار می گیرد. تا امروز بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در این سامانه مبادرت به اظهارنظر کرده اند. بیش از ۷۱ درصد از مردم از رفتار همکاران ما اظهار رضایت داشته اند.

وی افزود: نمونه احیای کارخانه‌ها را در سفر اخیر مشاهده کردیم که واحدی تعطیل شده بود و ۵۰۰ کارگر بیمار شدند، اما رئیس قوه قضاییه از این کارخانه بازدید کرد و دستورات لازم برای راه اندازی این واحد ظرف مدت یک ماه صادر شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: مجموعه صنایع پوشش ایران، کارخانه تولید ماهی در هرمزگان، قند ورامین و ارج، نمونه‌هایی هستند که احیا شدند.

اسماعیلی به تعطیلی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: ما تعطیل شدن واحدهای تولیدی در این شرایط را خیانت به کشور می‌دانیم و عزم جدی داریم که هر کدام از مدیران تولیدی که نیازمند حمایت قوه قضاییه باشند، از حمایت‌های ما برخوردار شوند و مدیرانی که با سوء نیت به دنبال تعطیلی کارخانه‌ها و خیانت به مردم هستند نیز در تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

وی گفت: قوه قضاییه یک ماموریت قضایی و یک ماموریت نظارتی دارد؛ این ماموریت نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی است و در حوزه این نظارت‌ها با رویکرد صیانت، حفظ سلامت مراکز وابسته به قوه قضاییه و کرامت شهروندان عمل کردیم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به راه اندازی سامانه نظارت برخط مردمی در سال ۹۹ گفت: تا امروز بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در این سامانه مبادرت به اظهارنظر کردند و جمعا ۲ میلیون اظهارنظر ثبت شد و آنچه مورد رضایت ما قرار دارد، رضایت ۷۰ درصدی مردم است.

اسماعیلی تصریح کرد: مدعی هستیم که این اقدام در هیچ دستگاه دیگری انجام نگرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بیش از ۴۰۰ دوره آموزشی برای هزاران نفر از پرسنل قوه قضاییه برگزار شده که نتیجه آن کاهش تخلفات پرسنل است.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: قوه قضائیه یک ماموریت قضایی و حسابرسی دارد و یک وظیفه نظارتی، ماموریت نظارتی هم شامل نظارت درون سازمانی و هم برون سازمانی است، گزارشی که امروز اعلام می کنم با رویکرد صیانت، حفظ سلامت مجموعه های وابسته به قوه قضائیه و کرامت شهروندان است.

دستگیری 598کارچاق کن ، وکیل و پرسنل قوه قضائیه

وی با اشاره به برخورد با تخلفات در قوه قضاییه گفت: همکاران ما در واحدهای حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ، ۲۳۷ نفر از کارچاق کن و دلالان را شناسایی کردند. همچنین دستگیری ۱۶۱ وکیل و کارشناس دادگستری، بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضاییه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا بوده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟