ربایندگان مصاحبه ظریف شناسایی می شوند / دستور روحانی به وزارت اطلاعات

به گزارش رکنا، علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در روزهای گذشته انتشار فایل صوتی وزیر خارجه حواشی ایجاد کرد. این فایل صوتی که توسط تلویزیون پترودلاری کینه توز که با دلارهای نفتی اداره می‌شود و از روز تاسیس طرفدار رنج و تحریم مردم بوده ایت، منتشر شد. همین امر نشانگر توطئه آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است.

ربیعی گفت: رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور داد تا عوامل این توطئه را شناسایی کنند.

وی گفت: ربایش این اسناد، توطئه‌ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز در میدان‌ها و همچنین توطئه‌ای علیه منافع ملی ماست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: البته ما منتظر خواهیم بود که آقای ظریف به ایران برگردند و حتما توضیحات لازم درمورد سو برداشت‌ها را ارائه خواهند کرد.

ربیعی تاکید کرد: برش‌های گزینشی از یک گفتگوی بسیار طولانی با جهت‌گیری‌های شیطنت آمیز منتشر شد، این گفتگو بخشی از برنامه‌ای به نام «آن سوی دولت» و با موضوع گزارش و روایت خدمات، اقدامات، چالش‌ها و دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است که زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مصاحبه‌هایی با وزرا و معاونین رئیس‌جمهور در چارچوب تاریخ شفاهی هشت ساله دولت انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: بنا بود که فایل کامل نسخه صوتی و تصویری گفتگوها در دفتر هیئت دولت و با درجه طبقه بندی آرشیو شوند و یک نسخه گزیده از هر گفتگو با توافق مصاحبه شونده‌ها در یک نهاد ملی مطالعاتی آرشیو و سپس منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد.

سخنگوی دولت گفت: فایل گفتگوی آقای ظریف به دلایل کاملا روشن که البته همه ابعاد هنوز روشن نیست ولی بعد توطئه‌آمیز بودن آن روشن است، توسط افرادی که هویت آنها در دست بررسی است به سرقت رفت و منتشر شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟