درخواست قطع دست برای 5 دزد شب روی تهران!

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۲ به دنبال چندین فقره شکایت مشابه مبنی بر سرقت از خانه هایی در غرب تهران آغاز شد. شواهد نشان می‌داد دزد یا دزدان شبانه و در غیاب صاحب خانه وارد خانه در منطقه بلوار فردوس ،خیابان مرزداران و تهرانسر می شدند و پس از شکستن گاوصندوق همه پول ،طلا و دلار ها را سرقت می کردند .

شباهت سرقت ها به یکدیگر نشان می‌داد سرقت‌ها احتمالاً از سوی اعضای یک شبکه صورت گرفته است .در حالی که شمار سرقت‌ها به ۲۲ فقره رسیده بود ماموران پلیس رد یک دزد سابقه‌دار را یافتند و وی را بازداشت کردند .

افشین به شرکت در سرقت های شبانه در محدوده غرب تهران با همدستی چهار دوست دیگرش اعتراف کرد.

با گذشت چندین سال از سرقتها سرانجام چهار همدست وی بازداشت شدند و به مشارکت در سرقتها اعتراف کردند .

پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در جلسه دادگاه که ۸ نفر از شاکی ها حضور داشتند درخواست اشد مجازات را مطرح کردند .

یکی از شاکی ها گفت: من چند سال است که در خانه ویلایی در منطقه مرزداران ساکن هستم. آن شب همراه همسر و فرزندان به مهمانی رفته بودیم .اما وقتی بازگشتیم متوجه شدیم خانه به هم ریخته است .در گاوصندوق شکسته و پول و دلار هایم به سرقت رفته بود .

شاکی دیگر گفت :من به همراه همسرم در خانه ام در غرب تهران ساکن بودم . در غیاب من دزدان با شکستن قفل در وارد خانه شده بودند و پول و طلاهایم را سرقت کرده بودند. بعد از این ماجرا همسرم به شدت دچار ترس شده بود که مجبور شدم خانه ام را بفروشم و به منطقه دیگری نقل مکان کنم. من برای دزدان درخواست قطع دست دادم .

شش شاکی دیگر نیز گفتند درخواست داریم تا دزدان اموالمان به ما برگردانند اما اگر دزدان نمی‌توانند اموالمان را پس بدهند، درخواست قطع دست برای آنها داریم .

سپس ۵ متهم یک به یک به دفاع پرداختند اما هیچ کدام ۲۲ فقره سرقت را گردن نگرفتند.

هر یک از آنها تنها به پنج یا شش فقره سرقت اعتراف کردند .

افشین گفت :قبول دارم همراه دوستانم نقشه سرقت را اجرا می‌کردیم .دو نفر مقابل در خانه کشیک می دادند و سه نفر دیگر وارد خانه می شدیم و همه پول و طلاها را سرقت می کردیم .اما من در همه سرقتها حضور نداشتم. گاهی اوقات دوستانم سه نفره برای سرقت وارد خانه می شدند و سپس اموال سرقتی را میان خودشان تقسیم می کردند.

چهار متهم دیگر نیز به دفاع پرداختند و گفتند در 22فقره سرقت حضور نداشته اند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا برای پنج دزد رای صادر کنند.

از گوشی هوشمند Samsung Galaxy ارسال شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟