عامل کوری مرد تهرانی قصاص چشم نمی شود + عکس

مرد 47 ساله به نام کوروش پس خوردن مشروب بینایی خود را از دست داد و کور شد.

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از اسفندماه سال 98 به دنبال شکایت مرد ۴۷ ساله ای به نام کوروش آغاز شد .وی که از ناحیه دو چشم نابینا شده بود به پلیس آگاهی رفت و در تشریح شکایتش گفت :چند روز قبل میهمانی شبانه داشتم و قرار بود دوستانم را به میهمانی دعوت کنم .به همین خاطر از پسر جوانی که ساقی مشروبات الکلی است مقداری مشروب خریدم .اما پس از مهمانی شبانه و بعد از رفتن دوستانم به یکباره متوجه شدم حالم بد است .چشمان تار شده بود و رنگ ها را تشخیص نمی دادم .

چند ساعتی خوابیدم اما وقتی از خواب بیدار شدم روزگارم سیاه شد .من فهمیدم نابینا شده ام. خیلی زود به بیمارستان رفتم و تحت درمان قرار گرفتم اما پزشکان نتوانستند کاری انجام دهند و گفتند به خاطر مصرف مشروبات الکلی بینایی هر دو چشمم را از دست داده‌ام .من از ساقی جوان شاکی هستم .

با شکایت این مرد و اطلاعاتی که وی از ساقی جوان داده بود متهم ۳۷ ساله به نام پیام ردیابی و بازداشت شد .وی به فروش مشروبات الکلی اعتراف کرد و در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

ماجرای کور شدن مرد 47 ساله در تهران

در ابتدای جلسه کوروش گفت :یک سال است که روزگارم سیاه شده .من یکباره بینایی هر دو چشمم را از دست داده‌ام .این ماجرا تأثیر بدی در روحیه خودم و خانواده ام گذاشته است .قبول دارم ساقی جوان مرا نمی‌شناخت و دشمنی با من نداشت اما شک ندارم به خاطر مصرف مشروبات الکلی که در اختیارم قرار داده بینایی چشمانم را از دست داده ام .من برای او تقاضای اشد مجازات را دارم .

سپس متهم به دفاع پرداخت و گفت :قبول دارم مشروب الکلی توزیع می‌کردم اما من مشروبات الکلی دست ساز را در اختیار کوروش قرار ندادم .حتی او خودش می گوید میهمانان هم از این مشروبات استفاده کرده‌اند.من بار مشروبات را به تعداد زیادی از افراد فروخته ام و آنها هیچ کدام به چنین مشکلی برخورد نکرده اند .مشروباتی که من توزیع می کردم دستساز نبود. گمان می کنم کوروش به دروغ چنین شکایتی را علیه من مطرح کرده است .

این متهم ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: اسفندماه سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا شایعه شده بود اگر افراد الکل مصرف کنند به کرونا مبتلا نمی شوند .همان موقع بود که تعداد زیادی به خاطر همین شایعه سرخود الکل مصرف کردند و بینایی شان را از دست دادند و یا به کما رفتند .احتمالاً کوروش نیز همان موقع و برای پیشگیری از ابتلا به کرونا الکل مصرف کرده و چشمانش کور شده است .اما حالا این شکایت را علیه من مطرح کرده تا از من خسارت بگیرد .من اتهامم را قبول ندارم .

با پایان دفاعیات این متهم ، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده ساقی جوان را به پرداخت دیه و زندان محکوم کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟