فریب 100‌میلیون تومانی یک مرد در دفترخانه / در مشهد رخ داد

فروشنده جعلی خودرو  از مرد مشهدی کلاهبرداری کرد.

به گزارش رکنا، تماس زن میان‌سال با پلیس و اعلام شکایت علیه فردی کلاهبردار ، بلافاصله پای تیمی از مأموران دایره تجسس کلانتری کاظم‌آباد مشهد را به محل وقوع جرم کشاند. مال‌باخته مدعی بود سرمایه‌اش را از دست داده است. در اظهارات اولیه خود به افسر تحقیق پرونده‌اش گفت که مردی جوان با فریب او مبلغ 100‌میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

شاکی پرونده پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه برای طرح شکایت از متهم فراری به کلانتری کاظم‌آباد مراجعه کرد و در برابر افسر تحقیق پرونده قرار گرفت. مال‌باخته گفت: بعد از چند ماه تلاش و کوشش و پس‌انداز حق و حقوق ماهیانه‌ام توانستم 100میلیون تومان جمع کنم. در پی خرید خودرو بودم که در یکی از سایت‌های واسطه‌گر با آگهی فروش یک دستگاه خوردرو ساینا با قیمتی استثنائی روبه‌رو ‌شدم. با فروشنده قرار گذاشتم و خودرو او را پسندیدم. روز بعد در یک دفترخانه قرار گذاشتیم و متهم به بهانه خرید یک باغ‌ویلا از من خواست تا مبلغ را به شماره حساب فرد دیگری واریز کنم. بعد از انتقال 100‌میلیون تومان او به بهانه آوردن اسناد و مدارک خودرو دفترخانه را ترک کرد و دیگر خبری از او نشد.

دستگیری متهم در عملیات 60‌ دقیقه‌ای

مأموران تیم تجسس کلانتری کاظم‌آباد پس از کسب این اطلاعات با اخذ مجوز قضایی تصاویر دوربین‌های مداربسته دفتر اسناد رسمی را استخراج و با بررسی فیلم‌ها متهم فراری را چهره‌زنی کردند.

عملیات شناسایی متهم از سوی مأموران پلیس ادامه داشت تا اینکه مجریان قانون رد خودرو ساینای این کلاهبردار حرفه‌ای را در یکی از خیابان‌های مشهد زدند و به سراغ متهم رفتند. ضابطان قضایی در کلانتری کاظم‌آباد پس از شناسایی خودرو متهم در اقدامی غافل‌گیرانه و به دور از درگیری این مرد جوان و همدستش را دستگیر کردند. متهم در ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نبود و ادعا می‌کرد هیچ خطایی از او سر نزده است.

انکارهای متهم اصلی پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران این مرد جوان را با اسناد به دست آمده علیه او روبه‌رو کردند. مستندات کشف شده موجب شد تا کلاهبردار به دام افتاده دست از انکار بکشد و به جرمش اعتراف کند.

اعلام قیمت پایین برای فریب خریداران

متهم در اظهاراتش اعتراف کرد که چند روز پیش آگهی فروش یک دستگاه خودرو سواری ساینا را در یکی از سایت‌های واسطه‌گر بارگذاری و مبلغ پیشنهادی را برای فریب خریداران پایین‌تر از مبلغ رسمی بازار اعلام کرده است. در این میان زنی میان‌سال با او تماس می‌گیرد و درخواست بازدید خودرو را می‌کند. مال‌باخته پس از رؤیت خودرو با متهم قرار گذاشته و به دفتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند. متهم در این بین به بهانه برداشتن سند مالکیت خودرو از دفترخانه بیرون می‌آید و پا به فرار می‌گذارد.

کلاهبردار و همدستش راهی زندان شدند

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دیگر ابعاد این پرونده گفت: عملیات دستگیری متهم این پرونده از زمان اخذ مجوز قضایی تا لحظه جلب فرد کلاهبردار تنها 60‌دقیقه زمان برد.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: 2متهم به دام افتاده پس از اقرار به جرم خود برای سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل و با دستور قضایی روانه زندان شدند. علاوه بر این هنوز مشخص نیست که متهمان با این شگرد متقلبانه تاکنون چند نفر از شهروندان مشهدی را تلکه کرده‌اند، از همین رو تحقیقات همکاران ما در مجموعه انتظامی مشهد برای کشف دیگر جرائم احتمالی این افراد همچنان ادامه دارد.

دستگیری گوشی‌قاپ تحت تعقیب

این مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه به دستگیری یک متهم تحت تعقیب مأموران دایره تجسس کلانتری سجاد اشاره کرد و افزود: مأموران این مجموعه انتظامی در پی دریافت چند فقره گوشی‌قاپی در بولوار امامت و چهارراه آزادشهر وارد عمل شدند و طرح مهار متهم این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ صارمی بیان کرد: تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه متهم در یکی از خیابان‌های حوزه استحفاظی کلانتری سجاد رؤیت شد و مأموران برای دستگیری وی وارد عمل شدند. سارق تحت تعقیب در حالی که قصد سرقت از یک شهروند را داشت در اقدامی غافل‌گیرانه به چنگ مأموران افتاد و دستگیر شد.

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: متهم که منکر بزه انتصابی بود به محض رویارویی با مستندات پرونده لب به بیان حقیقت گشود و به جرمش اعتراف کرد. مأموران نیز در بازرسی بدنی از این فرد یک قبضه چاقو، یک افشانه فلفل، یک پنجه‌بکس به همراه مقادیری مواد مخدر صنعتی را کشف کردند. به گفته سرهنگ صارمی متهم این پرونده پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قضایی راهی دادسرا شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 669243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟