سرقت شمش  طلای مردجواهرفروش در یک هتل / گفتند پلیس هستند + جزییات

مردان مامورنما با حضور در یک هتل اقدام به سرقت شمش طلای مرد طلافروش کردند.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، نیمه اول آذر ماه امسال مردی با حضور در شعبه 2 دادسرای ناحیه 34 تهران از شمش طلاهایش از سوی مردان مامورنما خبر داد.

مرد 55 ساله در تحقیقات پلیسی به ماموران گفت: من سالها در کار خرید و فروش شمش طلا فعالیت دارم و چندی قبل تصمیم گرفتم شمش های طلایم را به فروش برسانم و بجای آنها دلار بخرم و سرمایه گذاری کنم و در این مدت افرادی زیادی اقدام به خرید شمش های طلاهایم کردند.

وی افزود: چند روز قبل از طریق یکی از دوستانم با مردی آشنا شدم که دلارهای زیادی داشت و تصمیم گرفته بود در قبال خرید شمش های طلا به من دلار بدهد که چند بار با هم صحبت کردیم و پس از اعتمادی که به هم پیدا کردیم قرار این معامله را گذاشتم.

ماموران قلابی در هتل

مرد طلافروش ادامه داد: برای این معامله به یک هتل در شمال تهران رفتم و یک اتاق گرفتم و به کارمندان هتل اطلاع دادم که یک قرار کاری دارم و میهمانم را به اتاقم راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: 6 شمش طلا همراهم بود و منتظر بودم تا خریدار شمش ها با کیف دلار به اتاق بیاید که در اتاق زده شد و 2 مرد با اسلحه، بیسیم، گاز اشک آور و دست بند وارد اتاق شدند و ادعا کردند که مامور هستند.

این مرد افزود: شوکه شده بودم و 2 مامور مسلح ادعا کردند که از چندی قبل مرا به جرم قاچاق طلا تحت تعقیب قرار دادند و با اطلاع از اینکه امروز قصد معامله و فروش 6 شمش طلا را دارم وارد عمل شدند ، هر چه اصرار کردم که من سالهاست در کار خرید و فروش طلا هستم و قاچاق نمی کنم باور نمی کردند و اصرار داشتند که به اداره پلیس برویم، مجبور شدم همراه آنها سوار بر خودروی سمندی که داشتند بشوم.

مرد طلافروش گفت: در میان راه یک مرد دیگر به جمع آنها اضافه شد و در مسیر شروع به صحبت کرد و گفت که بی خیال این مرد شویم، اگر او را به اداره پلیس ببریم باید 20 سال زندان برود، جریمه شمش های قاچاق را بدهد و با حرف هایش مرا ترساند و در آخر پیشنهاد داد که یکی از شمش های طلا را به او بدهم تا مرا رها کنند و پرونده ام را مختومه می کنند. من که ترسیده بودم پیشنهادشان را قبول کردم و یک شمش طلا به آنها دادم.

وی عنوان کرد: بعد از رهایی به رفتارهای آنها شک کردم و احساس کردم آنها مامور قلابی بودند که به اداره پلیس رفتم و از آنها شکایت کردم.

بازداشت دزد شمش طلا

بدین ترتیب تیمی از ماموران وارد عمل شده و با حضور در هتل و بررسی دوربین های مداربسته موفق به شناسایی یکی از متهمان شدند که با اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم ردزنی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

یکی از متهمان پس از دستگیری ادعا کرد که من بیگناهم و نقشی در سرقت نداشتم، این ادعا در حالی است که وقتی متهم که سامان نام دارد پیش روی مرد طلافروش قرار گرفت از سوی وی مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد سامان یکی از متهمانی است که در نقش مامور و با حضور هتل اقدام به سرقت شمش طلا کرده است.

بنا بر این گزارش، بازپرس پرونده دستور داد تا سامان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گیرد و تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه د ارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟