نجات معجزه آسای 12 شاهین دژی از مرگ حتمی / قاتل نامرئی در کمین بود

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهین‌دژ گفت: ۱۲ نفر در این شهرستان طی سه مورد استنشاق گاز منوکسیدکربن به دلیل مسمومیت راهی بیمارستان شدند.
به گزارش رکنا، هیمن نباتی روز شنبه  افزود: این نفرات از اعضای سه خانواده بودند که طی چند روز اخیر در مناطق مختلف شهر به دلیل نقص فنی در محل اتصال لوله‌های بخاری منزل دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند.
وی ادامه داد: تیم فوریت‌های پزشکی، افراد دچار مسمومیت را بعد از انجام مراقبت‌های اولیه درمانی با حال عمومی پایدار به بیمارستان شهید راثی شاهین‌دژ انتقال دادند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهین‌دژ بیان کرد: این گازگرفتگی به دلیل اتصال نامناسب لوله دودکش و ناقص سوختن وسایل گازسوز ایجاد شده است که باید شهروندان نسبت به رعایت نکات ایمنی، حساسیت بیشتری داشته باشند.
نباتی اظهار داشت: هفته گذشته نیز در انفجاز گاز در یک منزل مسکونی در محله ۱۷ شهریور این شهر ۲ نفر از اعضای یک خانواده فوت و یک نفر هم دچار مصدومیت شدید شد.
وی اضافه کرد: در این اتفاق سرایت آتش به شلنگ بخاری گاز موجب انفجار و تخریب بخشی از منزل و همچنین سوختگی بالای ۶۰ درصد سه نفر از اعضای خانواده شده بود.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهین‌دژ بیان کرد: در این حادثه یک پدر و فرزند باوجود اعزام به مرکز استان جهت مداوا جان خود را از دست دادند.
مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی مسمومیتی است که به دلیل تنفس گاز مونوکسیدکربن ایجاد می‌شود؛ مسمومیت شدید با گاز منوکسیدکربن که گازی بی رنگ و بی بو است، منجر به مرگ افراد می‌شود.
علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی است و نشانه هایی مانند سردرد، سرگیجه و سوزش چشم دارد.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟