مجازات زندان و شلاق برای ربایندگان 4 مرد ثروتمند تهرانی / اخراج از پایتخت ! + عکس

به گزارش رکنا، قضات دادگاه مرد کلاهبردار را به 15سال زندان و 2سال تبعید و شلاق و سه همدست وی را نیز به زندان محکوم کردند.

ربودن مرد برج ساز در منطقه ظفر

رسیدگی به این پرونده از اسفند ماه سال ۹۶ به دنبال شکایت یک مرد برج ساز آغاز شد .وی که به پلیس آگاهی رفته بود در تشریح شکایتش گفت : من برج ساز هستم و در منطقه ظفر سکونت دارم.دیروز صبح میخواستم از خانه‌ام خارج شوم که سه مرد جوان که خودشان را مامور پلیس معرفی کرده بودند جلوی راهم را گرفتند .آنها که دستبند و افشانه اشک آور همراه داشتند گفتند حکم جلب مرا گرفته اند .من مقاومت کردم اما آنها به زور مرا سوار یک ون کردند و به حاشیه تهران بردند .ماموران قلابی کارت شناسایی و کارت عابر بانکم را از من گرفتند و ۱۸ میلیون تومان پول برداشت کردند .آنها 5میلیون دلار از من پول خواستند.

به دنبال این شکایت ردیابی عاملان آدم ربایی آغاز شد . مرد برج ساز به ماموران گفت :من سه مرد ناشناس را هرگز قبلا ندیده بودم و با هیچ کسی هم خصومت ندارم .گمان می‌کنم آنها به دستور یک نفر دست به چنین کاری زده اند.

متهمان مدیرعامل یک شرکت به نام را ربوده بودند

نخستین دادگاه / ربا تکمیل تحقیقات پلیسی و از طریق شماره پلاک ونی که مرد برج ساز به پلیس ارائه داده بود سه متهم ردیابی و بازسازی شدند و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

متهمان ادعا کردند از سوی مرد ناشناسی به نام حاجی برای آدم ربایی دستور داشته اند .

یکی از آنها گفت :من و دو همدستم هرگز حاجی را ندیده ایم. او با شماره تلفنی ناشناس با ما تماس گرفت و در ازای پرداخت پول از ما خواست تا مرد برج ساز را بدزدیم .

در حالی که سه متهم مدعی بودند هیچ نشانی از حاجی ندارند پرونده برای تکمیل تحقیقات بار دیگر به پلیس آگاهی برگردانده شد.

افشای آدم ربایی های سریالی در دادگاه

با تکمیل تحقیقات و بررسی شماره تلفن هایی که سه آدم ربا مدعی بودند حاجی با آنها تماس داشته یک مرد میانسال ردیابی و بازداشت و در این میان فاش شد وی قبلاً نیز مدیرعامل سه شرکت معتبر را به همین شیوه ربوده بود .

با شناسایی سه شاکی دیگر پرونده آنها به تشریح شکایت هایشان پرداختند و گفتند در دام سه مامور قلابی گرفتار شده بودند.

یکی از شاکی ها که مدیرعامل یک شرکت گلدیران است گفت :مدتی قبل از سوی چند مرد ناشناس ربوده شدنم و آنها چند فقره چک از من گرفتند و مرا رها کردند.

با افشای ۴ فقره آدم‌ربایی ،پرونده ها تجمیع و چهار متهم دیگر از جمله مردی به نام اصغر که همدستانش او را به نام حاجی می شناختند دستگیر شدند. هفت متهم به اتهام مشارکت در آدم ربایی،ضرب و جرح،غصب عنوان،استفاده از اسناد جعلی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

در دادگاه

در ابتدای جلسه چهار شاکی به تشریح ماجرا پرداختند.

مرد برج ساز گفت :من حاجی را از قبل می شناختم.او به دفتر کار یکی از دوستانم که صاحب معدن بود رفت و آمد داشت و بعد از دستگیری فهمیدم او مدیر دفتر پسرعمویش که صاحب معدنی بزرگ است بوده و از همین طریق هم نقشه آدم ربایی را کشیده است.

وی گفت: متهمان خودشان را مامور معرفی کردند و با شوکر به بدنم زدند. آنها 5 میلیون یورو از من پول می خواستند.

مدیر شرکت صوتی و تصویری نیز گفت متهمان از وی 3 میلیون یورو پول خواسته بودند.

دو شاکی دیگر نیز درخواست اشد مجازات را مطرح کردند.

پشت پرده حاجی مرموز در تهران

وقتی متهم اصلی به اسم اصغر در جایگاه ویژه ایستاد جرم هایش را انکار کرد. وی گفت من بی گناهم و متهمان دیگر بی دلیل مرا به عنوان حاجی معرفی کرده اند.

اما وقتی سه متهم بازداشت شده روبه روی قضات ایستادند اصغر را به عنوان سرگرده شبکه معرفی کردند.آنها گفتند ما وضع مالی بدی داشتیم. اصغر خودش را خیر معرفی کرد و از این طریق به ما نزدیک شد. او پس از مدعی نقشه آدم ربایی را کشید.سه متهم دیگر که با وثیقه آزاد بودند نیز مدعی شدند از نقشه آدم ربایی مطلع نبودند و اصغر آنها را فریب داده بود.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده اصغر را به 15سال زندان، 2سال تبعید به خاش و 50ضربه شلاق محکوم کردند.سه همدست وی نیز هر کدام به 3سال زندان محکوم شدند و سه متهم دیگر پرونده از اتهام آدم ربایی تبرئه شدند.

این حکم دیروز در شعبه 31 دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟