رامین 2 بار صبح اعدام را دید و زنده ماند / مرجان  مینا را لو داد + عکس

به گزارش اختصاصی خبرنگار جنایی رکنا، شامگاه 28 اسفند سال 90 بود که ماجرای آتش سوزی مغازه ضایعات پارچه در کیلومتر 7 جاده قدیم کرج به سازمان آتش نشانی و ماموران کلانتری 150 تهرانسر گزارش شد و خیلی زود تیم های امدادی و پلیس در محل حاضر شدند.

آتش نشانان پس از مهار آتش سوزی در طبقه دوم مغازه با جسد مردی روبرو شدند و همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس ویژه قتل برای بررسی موضوع در محل حاضر شوند.

سرقت خودروی قربانی جنایت آتشین

کارآگاهان در این مرحله به سراغ کارگر مغازه رفتند و مشخص شد جسد سوخته متعلق به مهدی 45 ساله صاحب مغازه است و در ادامه ماموران به سراغ خانواده مهدی که از سرنوش پسرشان بی خبر بودند رفته و آنها عنوان کردند که ماجرای آتش سوزی را کارگر مغازه خبر داده و دیگر اطلاعی از سرنوشت فرزندشان ندارند.

تیم جنایی در گام بعدی پی بردند که خودروی مهدی که در جلوی مغازه پارک بوده به سرقت رفته و همین کافی بود تا شماره پلاک سمند دزدیده شده در اختیار تیم های گشتی قرار گرفت و تجسس های برای شناسایی عاملان این جنایت آتشین کلید زده شد.

ردپای یک زن در قتل مرد جوان

تجسس های پلیسی ادامه داشت تا اینکه سرنخ ها به زن جوانی به نام مرجان 32 ساله که از فروشندگان مواد مخدر بود رسید و همین کافی بود تا مرجان روز 11 اردیبهشت سال 91 در میدان صادقیه دستگیر شود.

مرجان در تحقیقات ابتدایی شروع به تناقض گویی و داستانسرایی کرد تا اینکه به ناچار لب به سخن باز کرد و گفت: دوستم مینا که اعتیاد دارد و همسرش از من خواستند اگر پلیس به سراغم آمد اطلاعات غلط بدهم و در عوض این کار پس از آزادی از زندان 12 میلیون تومان به من پرداخت می کنند.

در ادامه ماموران با اطلاعات به دست آمده به سراغ مینا و شوهرش رامین رفتند و روز 13 اردیبهشت ماه زوج جوان دستگیر شدند.

افشای را یک جنایت آتشین

مینا در همان تحقیقات ابتدایی لب به سخن باز کرد و گفت: چندی قبل با رامین آشنا شدم و او مرا به عقد موقت خودش در آورد تا اینکه چند روز قبل از قتل، رامین گوشی ام را بررسی کرد و با شماره تلفن مهدی روبرو شد که به او گفتم از مهدی مواد مخدر شیشه می خرم اما باور نمی کرد و خواست تا با مهدی به بهانه خرید شیشه قرار ملاقات بگذارم.

ساعت 9 شب بود که من و رامین و 2 تن از دوستانش به مغازه مهدی رفتیم و رامین و دوستانش در نقش مامور وارد مغازه شدند و با تهدید اسلحه اقدام به بستن دست و پاهای مهدی کرده و او را به طبقه دوم مغازه بردد و بعد از 20 دقیقه رامین مرا به داخل مغازه برد و مهدی هم به فروش مواد به من اعتراف کرد.

قتل آتشین در مغازه

رامین در اعترافاتش گفت: برای اجرای نقشه ام یکی از دوستانم مردی را در شهرهای غربی کشور به من معرفی کرد که همراه مینا به آنجا رفتیم و در آنجا اسلحه، دستبند و شوکر خریدیم و به تهران بازگشتیم و پس از آن به مغازه مهدی رفتیم و پس از قتل اقدام به سرقت خودروی سمند مهدی کرده و خودرو را داخل خانه خواهرم در سردار جنگل پنهان کردم و برای اینکه سرنخی در صحنه جرم باقی نماند 2 کپسول گاز داخل مغازه را باز کردیم و در طبقه اول ساختمان نیز ضایعات پارچه و گونی را آتش زدیم و با خارج شدن ما آنجا منفجر شد.

این مرد در ادامه گفت: فکر می کردم مهدی با زن صیغه ای ام در ارتباط است اما اشتباه می کردم و وقتی به مغازه اش رفتیم ابتدا او را خفه کردم و پس از آن برای پنهان ماندن سرنخ های جا مانده در صحنه جرم دست به آتش زدن مغازه کردیم.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات 2 همدست رامین را در عملیات پلیسی دستگیر کردند.

بخشش مرد اعدامی

اولیای دم برای عامل این جنایت درخواست قصاص دادند و 2 زن و 3 مرد پس از بازسازی صحنه قتل پای میز محاکمه رفتند و رامین از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد و برای همدستان رامین که 2 مرد و زن جوان بودند نیز به اتهام معاونت در قتل مهدی به زندان محکوم شدند.

رامین در انتظار چوبه دار بود که نخستین بار برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت اما با توجه به اینکه اولیای دم برای اجرا حکم به زندان مراجعه نکرده بودند اجرای حکم متوقف شد.

رامین برای بار دوم پای چوبه دار رفت و واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران در حالی که رامین چند قدم با اجرای حکم فاصله داشت موفق شدند به احترام ماه مبارک رمضان مهلت دیگری به رامین بدهند.

در حالیکه عامل جنایت آتشین ابراز پشیمانی می کرد و در زندان متنبه شده بود قاضی مریم خلیفه از شعبه 4 اجرای احکام آخرین جلسه را برای صلح و سازش با خانواده مهدی برگزار کرد که اولیای دم در این جلسه حاضر به بخشش با دریافت دیه شدند.

بنا بر این گزارش، رامین با پرداخت دیه موفق به گرفتن رضایت خانواده مهدی شده و پرونده اش برای بررسی جرم از جنبه عمومی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 605204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟