کار بزرگ جوان خرمشهری به عشق امام حسین(ع) و سردار سلیمانی + عکس

 سعید فکاری کوهنورد خرمشهری با هدف گرامیداشت یاد امام حسین (ع) و سردارشهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به قله چهار هزارو ۸۵۰ متری علم‌‌کوه دومین قله بلند ایران صعود کرد.

به گزارش رکنا، این کوهنورد عصر شنبه اظهار داشت: بنده به نمایندگی از مردم خرمشهر و استان خوزستان به همراه یک گروه پنج نفره کوهنوردی از تبریز، تهران و آمل این صعود سه روزه را با آب و هوای کاملا زمستانه حاکم بر این منطقه انجام دادم.

فکاری افزود: بعد از پیمایش بزرگترین قلل ایران و آسیا از جمله دماوند، سنبران، کول جنو، شاهان کوه، بل و قله ارارات در کشور ترکیه و دیگر قلل مرتفع ایران به یاد سیدالشهدا حضرت اباعبدالله حسین(ع) به قله علم‌کوه نیز صعود کردیم.

وی ادامه داد: علم‌‌کوه به ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر دومین قله بلند کشورمان بعد از قله دماوند با دیواره مشهور خود در این منطقه واقع شده است.

این کوهنورد بیان کرد: دیواره شمالی قله علم‌کوه بزرگترین و بلندترین دیواره کوه‌‌های کشور است و از کف یخچال علم‌چال در حدود ۷۰۰ متر ارتفاع دارد.

وی افزود: سه یخچال عظیم در جهت‌‌های مختلف از جمله یخچال علم‌چال در شمال، یخچال هفت‌خان در غرب و یخچال خِرسان در جنوب در این کوه واقع شده است.

این کوهنورد درخصوص صعود بعدی خود گفت: به یاری خدا و اهل بیت بعد از شکست بیماری منحوس کرونا قله‌های کشورهایی در آسیا و اروپا هدف بعدی بنده می‌باشند.

 علم‌‌کوه در حدود یک قرن پیش یعنی در سال ۱۲۸۱ خورشیدی برای نخستین بار توسط یک گروه آلمانی به نام برادران "مولر" شناسایی شد.

قله علم کوه با ارتفاع چهار هزارو ۸۵۰ متر دومین قله مرتفع بعد از دماوند است. این کوه از جبهه شمالی به کلاردشت و از جبهه جنوبی به طالقان مشرف است.

رودبارک و کلاردشت نزدیکترین شهرها به این منطقه در استان مازندران و پراچان و طالقان نزدیک‌ترین شهرها به این منطقه در استان تهران هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 600186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟