بازداشت جاسوسان در وزارت  امور خارجه ، انرژی هسته ای دفاع / بازداشت نماینده سابق مجلس
حجم ویدیو: 5.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48

اسماعیلی درادامه نشست خبری امروز- سه شنبه - که به صورت آنلاین برگزار شد ، افزود : یکی از کسانی که دستگیر شد شارمهد از گروه تندر بود کسی که عزاداران امام حسین را در حسینیه شیراز به شهادت رسانده بود دستگیر شد و عجیب این است که کشورهای مدعی حقوق بشر مامن تروریست ها شده اند و حتی امکانات و رسانه به این تروریست ها می‌دهند و موجبات انحرافات عمومی را به وجود می آورند.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد : دو نفر به نام‌های شهرام شیرخوانی جاسوسی انگلیس بود و اطلاعات پروژه های حساس را می داد و به دنبال آن و صداسازی برخی از مدیران بود که به ۱۰ سال حبس محکوم شد و همچنین مسعود صاحب که دبیرکل انجمن دولتی اتریش در ایران بود و وابسته به سرویس آلمان و اسرائیل بود اطلاعات حوزه پزشکی را به دیگران می دهد هم به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده و دادگاه طبری گفت: امروز- سه شنبه - اخرین جلسه دادگاه این پرونده است و اخرین دفاع اقای طبری هفته گذشته اخذ شده و از جمعی از متهمان روز یکشنبه اخرین دفاع اخذ شده و تعدادی از متهمان باقیمانده است که امروز شاید تا الان تمام شده باشد و امروز ختم رسیدگی ان‌شالله اعلام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص صدور رای متهمان اظهار کرد : برخی از وکلای متهمان برای تنظیم لایحه دفاعیه برای اخرین دفاع مهلتی از دادگاه خواستند که مهلت محدودی در نظر گرفته شده است و در اولین فرصت و حداقل زمان تا یکی دو هفته آینده رای صادر خواهد شد ، البته معمولا ظرف یک هفته رای صادر می شود و ان‌شاءالله به زودی رای این پرونده صادر خواهد شد. انچه در دادگاه رسیدگی شد همه موارد اتهامی این فرد نبود. علاوه بر انچه که در دادگاه رسیدگی شده و امروز روز پایانی رسیدگی به این بخش از پرونده است که به دادگاه امده، بخش‌های دیگری از آن در دادسرا مفتوح است و بزودی بخش دوم به دادگاه جهت رسیدگی ارسال خواهد شد.

وی درباره متهمان متواری این پرونده گفت: انچه که در کیفرخواست امده در موردش در این پرونده رای صادر خواهد شد و عدم حضور انها مانع تصمیم گیری دادگاه نخواهد بود.

در روز خبرنگار هیچ خبرنگاری را بازداشت نکردیم

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «روز خبرنگار را پشت سر گذاشتیم در حالی که در واکنش به پیام‌های تبریک‌ مقامات قضایی، برخی مدعی بودند که علی رغم این تبریک‌ها، تعدادی خبرنگار زندانی داریم و حتی در روز خبرنگار برخی با عنوان خبرنگار بازداشت شده‌اند، پاسخ شما چیست؟»، گفت: ما در روز خبرنگار هیچ خبرنگاری را بازداشت نکردیم و انتشار دهنده اولیه این موضوع خودش اصلاحیه هایی زده است. اینکه در روز خبرنگار، خبرنگاری را بازداشت کردیم صحت ندارد. جامعه خبرنگاری ما مثل جامعه کارگری است و من قبلا به جامعه کارگری گفتم که جامعه کارگری مراقبت کنند که افراد غیرکارگر سرسفره کارگران ننشینند لذا جامعه رسانه ای ارزشمند و خوب ما نیز مواظبت کنید تا افرادی به ناحق سر سفره شما ننشیند.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در خصوص فساد در حوزه خودرو گفت: قوه قضائیه نسبت به این حق مردم بی تفاوت نبوده است و از ناحیه خودروسازان پیگیری‌های متعددی انجام شد. در حوزه برخی از شرکت‌های خودرویی که با سوء استفاده موجب گرانی می‌شدند اقداماتی انجام شد. مدیران قبلی هر دو شرکت خودروساز تحت تعقیب قرار گرفتند و در زمره محکومین پرونده‌های ما هستند. در زمینه گرانی خودرو بازرسی کل کشور ورود جدی انجام داد. در یک نمونه در بازرسی از ایران خودرو به این نتیجه رسیدند که یکی از تأمین کننده ها با تبانی مبادرت به گران نمایی و گران فروشی می کرده و علیرغم اینکه فولاد آلیاژی می‌توانسته از داخل تولید شود از خارج تهیه شده است؛ لذا ۵۳۳ میلیارد از ۵۴۴ میلیارد تومان در این رابطه به شرکت عودت داده شده است.

وی درباره پرونده هفت تپه گفت: بخشی از پرونده به کارشناسی رفته است و بخشی دیگر درباره اعتراضات خصوصی‌سازی است که در حال پیگیری آن هستیم توصیه کرده‌ایم هرچه سریع‌تر بررسی و تعیین تکلیف شود تا نحوه واگذاری شرکت هفت تپه به بخش خصوصی پیگیری شود ضمن آنکه با دستور ریاست قوه قضائیه و در جلسه‌ای که با حضور مقامات ذیربط برگزار شد به دادستان کل کشور مأموریت داده شد تا موضوع را به صورت تخصصی بررسی کند و پیگیری آن انجام شود و دادستان کل کل کشور جلسات متعددی را در این رابطه برگزار کرده است.

رسیدگی به پرونده سرمربی سابق تیم ملی

وی درباره پرونده سرمربی سابق تیم ملی گفت: قوه قضاییه به آن ورود کرده و ابتدائا سازمان بازرسی کل کشور اشکالات متعددی را بر این قرارداد یافته است. چه از نظر شکلی که بدون کمیته فنی بوده و جه از نظر مبلغ قرارداد. در حدود ۶۳ روز حضور سرمربی سابق، فدرسیون فوتبال متحمل هزینه سنگین شده و موضوع بررسی و اشکالات احصا شده و در فرایند رسیدگی قرار دارد و در این مورد تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به تعطیلی یکی از کارخانه ها گفت: خبر از اتقان لازم برخوردار نبود این بیم میرفت که در مسیر وصول مطالبات کارخانه تعطیل شود اما انعکاس رسانه ای موضوع انجام شد و خوشبختانه شرکت تعطیل نشده بود و تعطیل نخواهد شد.

احیای محرم و صفر منجر به احیای دین و نظام است

وی گفت : در آستانه محرم هستیم و جامعه مذهبی ما مؤمنین بیش از سایر هموطنان پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند و محافل مذهبی بهترین رعایت را داشته اند و قرار بر این است که در محرم جامعه مذهبی پروتکل ها را رعایت کنند و یک محرم الگو و نمونه ای رقم بخورد. احیای محرم و صفر منجر به احیای دین و نظام است و من مطمئنم از شب اول محرم با رعایت پروتکل بهداشتی حسینه ای به وسعت ایران اسلامی برپا می‌شود، با رعایت همه فاصله ها و انشالله نماد جدید از فرهنگ حسینی مردم در محرم امسال رقم می‌زنند.

ادعای میرسلیم درباره پرداخت رشوه 65 میلیاردی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «چند ماه است که آقای میرسلیم ادعایی را مطرح کرده است مبنی بر اینکه رئیس کمیسیون عمران وقت مجلس دهم از شهرداری تهران ۶۵ میلیارد تومان رشوه گرفته و تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رأی نیاورده است؛ آقای میرسلیم اخیرا اعلام کرد مدارک این ادعا را به قوه قضاییه ارائه داده است؛ چرا قوه قضاییه در این باره اقدام فوری نمی کند»، گفت: گزارشی به قوه قضاییه واصل شد و در حال بررسی این ادعا هستیم و رسیدگی‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: یکی از نمایندگان بازداشت شده اما این آغاز کار است و هنوز ماهیت موضوع و جزئیات آن روشن نشده و نمی شود بدون جمع بندی، اطلاع رسانی کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: مطمئن باشید در رسیدگی‌ها، آنچه از تخلفات به دستمان برسد رسیدگی خواهیم کرد و حتما مورد رسیدگی قرار می گیرد و رئیس قوه قضاییه هم اعلام کرده اند پرونده زیر میز نداریم و همه پرونده‌ها روی میز است.

وی افزود: نتیجه پرونده نیازمند رسیدگی‌های قضایی است و نتیجه آن به سمع مردم خواهد رسید. موضوعی که هنوز رسیدگی نشده است، به جای پرداختن در رسانه باید با اعتماد به دستگاه قضایی رسیدگی شود.

اسماعیلی در مورد اخرین وضعیت پرونده شرکت کروز گفت: پرونده در مرحله دادسراست و به دادگاه ارسال نشده است و منتظر تکمیل تحقیقات در دادسرا هستیم.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره پرونده تسهیل ازدواج اظهار کرد: از هرکسی که شرایط ازدواج را تسهیل کند قدردانی میکنیم تا یکایک جوانان به زندگی خود سروسامان دهند تاکنون شکایتی از مجلس به ما واصل نشده است و دریافتی از این بابت نداشته ایم.

تشکیل پرونده پسر یکی از روسای فدراسیون ها

وی در پاسخ به سوالی درباره استعفای یکی از روسای فدراسیون‌های مهم ورزشی و موضوعاتی پیرامون بدهکاری او و فرزندش گفت: اگر همان فردی باشد که در ذهن من است موضوع ابر بدهکار بودن برای وی نداریم و پرونده ای برای پسر یکی از روسای فدراسیون ها تشکیل شده است اما نه به خاطر ابر بدهکاری و باید بگویم استعفا و عدم استعفا تاثیری در رسیدگی ما ندارد.

اسماعیلی درباره تشکیل پرونده برای یکی از مدیران تعزیرات البرز گفت: پرونده ثبت شده و تحقیقات تکمیلی انجام شده است و منتظر ارائه مستندات هستیم.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به آرای کمیسیون ماده صد اظهار کرد: ما با ماده صد مقابله می کنیم و این تبصره ها باید اصلاح شود. اینکه کسی در ما به ازای تخلف خود وجوهی را بپردازند که بستر درآمد نامتعارف برای شهرداری‌ها است را نمی‌پذیریم و درخواست کرده ایم به زودی مجلس ماده صد را اصلاح کند و به شکل قانون مندی وضعیت آن بررسی شود.

زمزمه عفو محکومان محیط زیستی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه زمزمه عفو محکومان محیط زیستی شنیده شده، آیا در زمینه عفو محکومان امنیتی اخبار تازه ای مطرح است، گفت: آنچه که عفو بود، گزارش دادیم و به مناسبت اعیاد عفو مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعلام کردیم در لیست پیشنهادی عفو قوه قضاییه همیشه گروه های مختلفی از محکومان که شرایط داشته باشند، قرار دارد.

اسماعیلی اظهار داشت: در دوره اخیر محکومان امنیتی در لیست عفو بودند و تعدادی مورد عفو قرار گرفتند و هرجا به این نتیجه برسیم که سایر محکومان اگر اصلاح شده باشند، فارغ از نوع جرم و میزان محکومیت پیشنهاد عفو می دهیم.

آخرین پرونده رئیس سابق تعزیرات البرز گفت: اینکه گفته می شود ایشان جرم دارد، صحیح نیست چون تا پایان رسیدگی نمی شود لفظ جرم را به کار برد؛ در استان البرز اقداماتی در این خصوص انجام و بررسی ها آغاز شده و پرونده ای تشکیل شده و از ضابط خواسته شده، مستندات خود را ارائه دهد.

پیگیر اصلاح ماده ١٠٠ هستیم

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع آرای کمیسیون ماده ١٠٠ گفت: صراحتا اعلام کردیم که با تبصره های ماده ١٠٠ که به گونه ای اجازه بروز تخلف و خرید تخلف را می دهد از ابتدا مخالفیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم که این ماده و تبصره های آن اصلاح شود.

وی ادامه داد: نباید به افراد اجازه ارتکاب تخلف بدهیم، بعد آنها را جریمه کنیم و از آنها پول بگیریم این چنین نباید باشد و پیگیری هایی هم در این زمینه در حال انجام داریم.

جلوگیری از تعطیلی یک کارخانه با ۵٠٠ کارگر

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی دباره آخرین وضعیت تعطیلی کارخانه‌ای با ۵۰۰ کارگر گفت: این خبر بخش‌های غلطی داشت برای مثال این کارخانه با حکم دستگاه قضایی تعطیل نشد و به دلیل بدهی بانکی بود.

وی ادامه داد: البته روز گذشته موضوع حل و فصل شد و مهلتی یک ساله برای کارخانه گرفته شد تا بدهی خود را پرداخت کند و سیاست ما هم حفظ کارخانه‌هاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟