کلاهبرداری از بیمه با تصادفات ساختگی

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: در پی شکایت یک شرکت بیمه مبنی بر کلاهبرداری با شگرد گزارش تصادفات ساختگی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره 13پلیس آگاهی قرار گرفت و بلافاصله کارآگاهان با تحقیقات میدانی و پیگیری سرنخ های موجود، اعضای باندی را شناسایی و به دست آوردند 3 مرد 30 الی 40 ساله با همکاری یکدیگر صحنه های تصادف را ایجاد می کنند.

وی تصریح کرد: در پالایش های اطلاعاتی مشخص شد که متهمان به تازگی تعدادی سند به بیمه ارائه و در صدد دریافت خسارت آن هستند که کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات پلیسی هر 3 متهم را در زمانی که در شرکت بیمه حضور داشتند دستگیر کنند.

تصادف ساختگی

این مقام انتظامی گفت: متهمان در همان بازجویی اولیه به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشتند، از سال ها پیش در شهرستان قم شرکت های بیمه را فریب می دادیم و با صدمه زدن جسمانی به خودمان و ارائه گزارش تصادف ساختگی از آنها خسارت می گرفتیم و در چند سال اخیر که ساکن تهران شدیم به همین شیوه شرکت های بیمه را فریب داده و خسارت دریافت کرده ایم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت افزود: یکی از متهمان در خصوص شکل گیری باند و شگرد این افراد در فریب بیمه اظهار کرد، در زندان با هم آشنا شدیم و از نواحی بدن دست و پا صدمه می زدیم و بعد از دریافت خسارت از بیمه، پول را بین خودمان تقسیم می کردیم .

تقی پور با بیان اینکه اعضای این باند بالغ بر 20 میلیارد ریال از شرکت های بیمه کلاهبرداری کرده اند تصریح کرد: هر 3 متهم برای کشف جزئیات پرونده با دستور قضائی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار دارند .

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 581523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟