آزادی به این زندانی نساخت و خیلی زود به زندان تهران برگشت

به گزارش رکنا، سرهنگ فرزاد تاجره گفت: در یک عملیات با فردی مواجه شدیم که در ساعت 4 بعداز ظهر از زندان آزاد می شود و 12 ساعت بعد مجددا توسط عوامل انتظامی کلانتری کن دستگیر می شود.

سرکلانتر دوم پایتخت گفت: یکی از مواردی که همواره در دستگیری افراد مورد توجه قرار می گیرد سو پیشنینه یا وقوع چندین باره جرم از سوی مجرمین پس از آزادی است که به نحوی از یک سو عدم بازدارندگی مجازات ها و فقدان امور تربیتی را یادآور می شود. تا جایی که شاهد هستیم برخی مجرمین فقط چند ساعت پس از آزادی به علت عدم وجود راهکارهای حمایتی بار دیگر مرتکب جرم می شوند.

دستگیری سارقی که 12 ساعت پس از آزادی از زندان دستگیر شد

سرهنگ فرزاد تاجره، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت، در این زمینه گفت: در روزهای اخیر 23 حکم قضایی اخذ شد و 22 مورد از این حکم ها منجر به نتایج مثبت شد. طی اجرای این احکام 133 نفر دستگیر شدند که 36 نفر از این افراد سارق و 16 نفر از آن ها نیز سابقه دار بودند. همچنین 20 نفر از این سارقین سابقه دار نبودند.

او افزود: طی عملیات های پلیسی چند روز اخیر 39 دستگاه خودرو توقیف و 4 دستگاه موتورسیکلت نیز از این سارقین کشف شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت در خصوص کشف خودروهای احتکار شده، گفت: در عملیاتی دیگر 23 خودروی احتکار شده در پارکینگ نیز کشف و به مراجع قضایی برای پیگیریتحویل داده شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت با تشریح جزئیات این حادثه گفت: یک پرستار خانگی که در خانه‌های محدوده کن رفت و آمد داشته است اقدام به سرقت می‌کند و پس از چند فقره سرقت توسط پلیس پایتخت دستگیر می‌شود. این پرستار پس از تشکیل پرونده و طی کردن مراحل قضایی به زندان منتقل و در زندان با همین سارق آشنا می شود.

او افزود: در این دیدار و آشنایی، پرستار به سارق یک آدرس می دهد و به او می گوید که به این آدرس مراجعه کرده و اقدام به سرقت کند زیرا منزلی که آدرس آن را به سارق داده مقادیر قابل توجهی طلا و پول نقد در آن وجود دارد.

سرهنگ تاجره با اشاره به شیوه دستگیری این فرد گفت: این سارق اقدام به سرقت از منزل یاد شده می کند و با اقدام به موقع سرایدار در تماس با عوامل انتظامی و حضور به موقع پلیس این سارق در حین فرار از محل سرقت دستگیر می شود بدین ترتیب این فرد در مدت کمتر از 12 ساعت از آزادی دوباره بازداشت می شود.

این مقام انتظامی در پایان ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: شهروندانی که از پرستار، نظافتچی و سایر نیروهای خدماتی در منازل خود استفاده می کنند از آن ها اطمینان حاصل کرده و هر شخص غریبه ای را به خانه راه ندهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟