طناب دار قاتل در ایلام پاره شد

به گزارش رکنا ، 7 سال پیش بین دو خانواده در یکی از روستاهای شهرستان چرداول یک فقره پرونده قتل به وقوع پیوسته بود که با برگزاری مراسم خون صلح در مسجد جامع این شهر و تلاش شورای حل اختلاف به گذشت اولیای دم مقتول از قصاص ختم شد.

گذشت اولیای دم مقتول از قصاص

با تلاش شورای حل اختلاف شهر سرابله، قضات، بزرگان، ریش سفیدان یک فقره پرونده قتل که ۷ سال پیش بین دو خانواده در یکی از روستاهای شهرستان چرداول به وقوع پیوسته بود با برگزاری مراسم خون صلح در مسجد جامع این شهر به صلح، سازش و گذشت اولیای دم مقتول از قصاص ختم شد.

حسین آذرمنش رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام، گفت: شوراهای حل اختلاف در راستای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها نقش مهم و خوبی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف استان عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، افزود: طی یک هفته گذشته با تلاش شوراها، مصلحین و بزرگان استان سه فقره قتل به صلح و سازش ختم شده است.

شوراهای حل اختلاف نقش مهمی در ایجاد آرامش در بین مردم دارند

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیش از ۸ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده‌اند که قطعا نقش مهمی در ایجاد ارامش در بین مردم دارد.

وی تاکید کرد: حجم زیادی از پرونده‌های وارده به چرخه دادگستری توسط شوراها مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و به صلح و سازش ختم می‌شوند.

آذرمنش با بیان اینکه ایجاد امنیت در جامعه بسیار مهم است، گفت: از زمان وقوع حادثه مذکور برای جلوگیری از اختلافات بعدی دستورات ویژه صادر شد و با تلاش قضات و پلیس از درگیری‌های طایفه‌ا‌‌ی جلوگیری به عمل آمد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟