مرد آشنا برای بعد از مرگ پیرزن توطئه پلید داشت / دوربین همه چیز را ثبت کرد

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: 28 اسفند ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری 146 حکیمیه تشکیل و به دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سرقت در زمان تشییع جنازه مادر

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران افزود: جزئیات پرونده حاکی از آن بود، ساعت 12 ظهر روز سه شنبه 27 اسفند ماه برای مراسم تشییع جنازه مادرم در بهشت زهرا از منزلم واقع در بلوار بهار خارج شدم و در ساعت 19:30 پس از مراجعت به منزل متوجه تخریب قفل در خانه شدم که آن را تعویض کردم. ولیکن بدلیل بهم ریخته نبودن خانه متوجه سرقت نشدم و روز بعد زمانی که در کمد را باز کردم متوجه سرقت طلاجات شامل دو عدد سرویس طلا و زنجیر طلا- دو عدد انگشتر- دو عدد گردنبند طلا به ارزش تقریبی 2 میلیارد ریال که داخل ساک گذاشته بودم شدم .

3 مرد در خانه

این مقام پلیسی افزود: کارآگاهان در گام اول تحقیقات به محل وقوع سرقت رفته و در بازدید میدانی و بررسی صحنه جرم متوجه شدن عاملان سرقت 3 مرد بوده اند و با اطمینان خالی بودن خانه با کلید وارد آن شده اند. وی با بیان اینکه در پایش های میدانی کارآگاهان توانستند تصاویر واضحی از متهمان بدست بیاورند، افزود: تصاویر بدست آمده به روئیت شاکی رسید و ضمن شناسایی یکی از سارقان گفت، تصویر متعلق به یکی از بستگانش است.

دستگیری سارق آشنا

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اولین متهم پرونده در 31 فروردین ماه در مخفیگاهش با هماهنگی های قضائی دستگیر شد، گفت: پس از انتقال متهم به پایگاه ابتدا منکر هر گونه جرمی شده لیکن با توجه به مستندات موجود در پرونده لب به اعتراف گشود و ضمن قبول بزه انتسابی گفت به علت مشکلات مالی و نیاز فوری به پول این سرقت را انجام داده است و در این سرقت دو تن از دوستانش، وی را همراهی کرده اند .

وی ادامه داد: همچنین متهم گفت: بعلت بیماری مادر شاکی برای عیادت به خانه آنها رفت آمد داشتم و 2 روز قبل از فوت متوجه شدم طلاهای زیادی در کمد خانه دارند و در فرصت مناسبی کلید خانه را برداشتم و از روی آن کپی کردم و دو روز بعد زمانی که مادر مال باخته فوت کرد، فرصت را برای سرقت مناسب دیدم و این کار را با همکاری دوستانم انجام دادم .

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در پایان به دستگیری دو متهم دیگر اشاره کرد و ابراز داشت: بخشی از اموال مسروقه که در اختیار این 2 متهم بود کشف و کارآگاهان پیگیر مسترد کردن مابقی اموال مسروقه هستند و به دستور بازپرسی دادسرای ناحیه 34تهران هر 3 متهم با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 574909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟