سرنوشت عجیب یک اعدامی پس از 10 سال زندان / در زندان شوشتر چه گذشت؟

به گزارش رکنا، رئیس دادگستری شوشترگفت: جوان محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال، با اقدام جهادی و خالصانه شورای حل اختلاف شهرستان با جلب رضایت اولیاء دم، مورد عفو و بخشش قرار گرفت.

مصطفی آباد رئیس دادگستری شهرستان شوشتر گفت: سال ۸۹ یک جوان در شوشتر بدلیل تعصبات غلط و باور‌های نادرست در درگیری خانوادگی، یک نفر از اعضاء خانواده خود را به قتل می‌رساند و پس طی مراحل قضایی محکوم به قصاص نفس می‌شود.

او افزود: در مدت ۱۰ سال از وقوع قتل، بزرگان و ریش سفیدان زیادی جهت جلب رضایت اولیاء دم واسطه شده اند، ولی نتیجه‌ی حاصل نگردید و خانواده مقتول بر اجرای حکم قصاص پافشاری می‌کردند.

عفو و بخشش جوان محکوم به قصاص پس از 10 سال در شوشتر

آباد بیان داشت: پرونده این جوان به منظور ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت اولیاء دم به شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع گردید و بلافاصله رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان بعد از بررسی همه جوانب موضوع از جمله تفاوت فرهنگ و رسوم اجتماعی فی مابین دو خانواده و با در نظر گرفتن تمامی راه‌های مؤثر، تکنیک‌ها و تجارب خود، مذاکرات و رایزنی‌های خود را شروع نمودند.

رئیس دادگستری شوشتر با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان در جلب رضایت خانواده مقتول، عنوان کرد: رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر با اقدام جهادی و خالصانه خود توانستند در شرایط حساس ناشی از شیوع بیماری ویروس کووید ۱۹ (کرونا)، پس از رایزنی‌ها و مذاکرات فراوان با خانواده اولیاء دم، در جلسه‌ی با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، بزرگان، ریش سفیدان و مصلحین، خانواده مقتول با صرف نظر از قصاص قاتل فرزند خود، این جوان را مورد عفو و بخشش قرار دادند و قاتل پس از ۱۰ سال که به انتظار اجرای حکم قصاص خود بود از چوبه دار رهایی یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟