اجیر شدن سلبریتی های اینستاگرامی برای اقدامات مبتذل از خارج ایران

به گزارش رکنا، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا با اشاره به برخورد پلیس فتا با هنجارشکنان در فضای مجازی اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن رعایت توصیه‌های بهداشتی مبنی بر پرهیز از ترددهای غیرضروری و در خانه ماندن و باتوجه به روی آوردن هموطنان به فضای مجازی به منظور سپری کردن ساعاتی که در منزل هستند، متأسفانه شاهد رواج ناهنجاری‌های اخلاقی در این فضا و به طبع سوءاستفاده مجرمان از این شرایط به وجود آمده هستیم.

رصد باندهای تبهکاری و مجرمانه در خارج از کشور

رئیس پلیس فتا ادامه داد: باندهای تبهکاری و مجرمانه در خارج از کشور نیز با اجیر کردن افرادی شناخته شده در فضای مجازی، سعی در گسترش فرهنگ ابتذال و همچنین بهره‌برداری اقتصادی با دایر کردن سایتهای غیراخلاقی دارند که پلیس فتا و سایر نهادهای امنیتی در کشور، ضمن رصد دقیق رفتار مجرمانه این گروه‌ها و اشخاص برابر قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به ایجاد بستر وقوع رفتارهای مجرمانه و هنجارشکنی‌ها که عمدتاً منشأ آن در خارج از کشور است، پلیس اینترپل در راستای استرداد مجرمان و مسدودسازی صفحات مجرمانه این افراد اقدامات لازم را انجام و در حال پیگیری است.

این مقام انتظامی با اشاره به سوءاستفاده این افراد از نام و اعتبار چهره‌های شناخته شده و فعال در حوزه سایبر داخل کشور در پیشبرد مقاصد شوم و مجرمانه خود، به تمام فعالان حوزه سایبر و دارندگان صفحات پربیننده در داخل کشور توصیه کرد: توجه داشته باشید که به هیچ عنوان بستر وقوع اقدامات مجرمانه را به صورت خواسته یا ناخواسته فراهم نکنید و پایبندی به قوانین و هنجارهای پذیرفته شده و مقبول هموطنان به اخلاقیات را رعایت کنید در غیر این صورت به منظور حفظ شأن و کرامت خانواده‌های ایرانی، با افرادی افرادی که قوانین را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود.

هشدار پلیس فتا به هنجارشکنان داخلی

مجید یادآور شد: اولویت اصلی پلیس فتا در برخورد با هنجارشکنان داخلی که به صورت عمدی و غیرعمدی در دام این افراد قرار گرفته‌اند، امر به معروف و ارشاد است؛ چه بسا در این رابطه تعدادی از چهره‌های شناخته شده و فعال در عرصه سایبری مورد ارشاد و راهنمایی قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه در حال حاضر شاهد همکاری و تعامل مناسب دستگاه قضائی هستیم، عنوان کرد: در صورت رؤیت موارد مجرمانه یا ارتکاب مجدد جرم توسط افراد، برابر ماده 638 قانون مجازات اسلامی با این افراد که سلامت اخلاقی و روانی جامعه و به خصوص جوانان را تهدید می‌کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مخاطبان جریانات در فضای مجازی عمدتاً جوانان و نوجوانان هستند از تمام والدین خواست نظارت مستمری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند و استفاده صحیح از فضای مجازی را به آنها بیاموزند.

این مقام انتظامی متذکر شد: هموطنان عزیز می‌توانند در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی و گزارش موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی، برای تسریع در رسیدگی اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟