مردان ناجور مشهد عاشق عکس های عجیب این زن شدند / 200 میلیون تومان برای یک قرار

به گزارش رکنا، نه جرات شکایت داشتند و نه می‌توانستند پول بی‌زبانی که از دست داده بودند را باز ستانند. فرد شیادی که عامل این کلاهبرداری‌های سریالی بود نیز با اطمینان از شکایت نکردن مال‌باختگان، در مدت ۲ سال، ۲۰۰ میلیون تومان از مردان بوالهوس کلاهبرداری کرده بود.

این پرونده در پی رصد و پایش فضای سایبری از سوی کارشناسان پلیس فتای خراسان‌رضوی گشوده شد. بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد که فردی با سوء‌استفاده از شبکه‌های اجتماعی و قرار دادن تصاویری مستهجن در پروفایل خود، به دنبال ارتباط با مردان است. ادامه تحقیقات نشان داد که متهم پس از به دام انداختن طعمه‌های خود، برای مطمئن کردن آن‌ها تلفنی با آن‌ها تماس گرفته و در ازای خواسته‌های غیراخلاقی این افراد، درخواست پول می‌کرده است، اما پس از واریز وجوه او دیگر به تلفن همراه خود پاسخ نمی‌داده است.

شناسایی یک زن جوان

با کشف این پرونده کلاهبرداری که براساس یافته‌های کارشناسان پلیس فتا، مال‌باختگان زیادی هم دارد، تحقیقات آغاز و مأموران توانستند با کنترل خط تلفن همراه استفاده شده، زنی جوان را شناسایی و او را به پلیس فتای خراسان‌رضوی فرابخوانند.

با حضور زن جوان در پلیس فتا، او با اتهام کلاهبرداری روبه‌رو شد و اعلام کرد اصلا از این موضوع هیچ اطلاعی ندارد و به جز خط تلفن همراهی که سال‌هاست از آن استفاده می‌کند، هیچ خط دیگری ندارد. این درحالی بود که چندین خط دیگر نیز به نام او ثبت شده بود.

زن جوان پس از مدتی اعلام کرد که مدت‌ها قبل کارت ملی‌اش را به فردی داده تا برای او ثبت‌نام خودرو انجام دهد و پس از ثبت‌نام نیز کارت ملی‌اش را پس گرفته است. با اعلام مشخصات این فرد، شناسایی او آغاز شد.

دستگیری متهم اصلی

مأموران توانستند این فرد را شناسایی و به پلیس فتا منتقل کنند. مرد جوان تمام اتهامات را رد می‌کرد و آن را پاپوش می‌دانست، اما کشف یکی از خطوط تلفنی که با آن اقدام به کلاهبرداری شده بود در گوشی تلفن همراهش نشان داد که او خود عامل تمام این کلاهبرداری‌هاست.

راهی به جز اعتراف پیش روی مرد جوان نبود و او به ناچار اعلام کرد که پس از به دست آوردن کارت ملی زن جوان اقدام به ثبت‌نام و دریافت چند خط تلفن همراه کرده است. او سپس با ایجاد پروفایل زنانه در فضا‌های مجازی، به بهانه‌های مختلف و گاهی مظلوم‌نمایی اقدام به فریب مردان کرده و با تقلید صدای زنانه تلفنی این افراد را ترغیب به واریز وجوه به حسابش کرده و دیگر به تلفن آن‌ها پاسخ نمی‌داده است.

کارشناسان پلیس فتای خراسان‌رضوی با بررسی محتویات پرونده متوجه شدند که متهم شیادی‌های خود را از ۲ سال قبل آغاز کرده و تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه احتمال کلاهبرداری‌های بیشتر از سوی متهم وجود دارد، اعلام کرد: از آنجایی که هر فردی می‌تواند هویتی کاذب برای خودش در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند، شهروندان باید مراقب باشند که فریب این افراد را نخورند و برای کمک‌های مالی به نیازمندان علاوه بر استفاده از دستگاه‌های مربوط، تاحدممکن با تحقیقات میدانی از صحت ماجرا مطمئن شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

کدخبر: 558439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟