کرونا جلسات دادگاه زندانیان یزد را هم تحت تاثیر قرار داد

به گزارش رکنا ، عزیز صابریان معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و احتمال انتقال این بیماری به داخل زندان از طریق زندانیان اعزام شده به دادگاه و در اجرای بخشنامه لغو اعزام زندانیان و تأکید ریاست کل دادگستری استان مبنی بر برگزاری جلسات رسیدگی زندانیان با استفاده از تکنولوژی‌های روز این اقدام صورت گرفت.

اوافزود: برگزاری دادگاه رسیدگی به صورت الکترونیکی با هدف جلوگیری از تجدید اوقات، تأخیر در رسیدگی و تسریع در صدور احکام زندانیان صورت پذیرفت.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نصب و راه اندازی تجهیزات فنی لازم، امکان برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه و تحقیقات دادسرا به صورت ویدئو کنفرانس بین دادگستری مرکز استان و زندان شهرستان یزد را فراهم گردید.

صابریان تاکید کرد: در اولین روز این اقدام بیش از ۱۰ جلسه رسیدگی در شعبات مختلف دادگاه و بعضاً با حضور وکلا برگزار شد.

او تصریح کرد: این اقدام علاوه بر کاهش خطر جلوگیری از وضعیت انتقال بیماری کرونا به زندان و حفظ سلامت زندانیان در وضعیت فعلی، آثار مثبت و فوایدی در گسترش استفاده از فرایند دادرسی الکترونیک، بالا بردن امنیت و کاهش خطرات نقل و انتقال زندانیان، صرفه جوئی در هزینه ها، زمان و نیروی انسانی را نیز به دنبال خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟