این 3 مرد تهران را به هم زده بودند + جزییات

به گزارش حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" معاون مبارزه با جرایم سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: در اواسط بهمن ماه امسال با تماس تلفنی مرد جوانی به مرکز فوریت های پلیسی 110 ماموران کلانتری 104 عباس آباد در جریان وقوع سرقت گوشی تلفن همراه گرانقیمت ( ایفون ایکس) مال باخته در محدوده خیابان شهید بهشتی توسط دو موتورسوار قرار گرفتند.

وی افزود: پس از تحقیقات اولیه توسط ماموران کلانتری ، پرونده تشکیل شده با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی در توضیحاتش گفت در خیابان بهشتی در حال صحبت کردن با گوشی ام بودم که ناگهان دو موتور سوار به من نزدیک شده و در یک لحظه گوشی ام را قاپیدند. بلافاصله به همراه شهروندی موتورسواران را دنبال کردیم ولی ترک نشین موتورسیکلت من را با سلاح سرد تهدید کرده و سریعا از محل گریختند.

سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی و به شواهد تصویری از چهره هر دو موتورسوار، گفت: تحقیقات پلیسی مبنی بر شناسایی هویت و مخفیگاه متهمان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در پرونده دیگری در 20 بهمن ماه موفق به دستگیری یک سارق سابقه دار به نام " بهنام " 30 ساله در محدوده خیابان 17 شهریور شدند که در بازرسی از مخفیگاه وی یک دستگاه گوشی تلفن همراه ایفون ایکس کشف و به اداره هجدهم منتقل شد.

نجفی تصریح کرد: در بررسی سوابق بهنام مشخص شد وی دارای سوابق متعدد در زمینه های سرقت و توزیع مواد مخدر است.

وی بیان داشت: وی در تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به موبایل قاپی در خصوص گوشی آیفون کشف شده از مخفیگاهش اظهار داشت، حدود 4 ماه است که من با همکاری دو تن از همدستانم که موتورسوار هستند سوژه ها را انتخاب و من به عنوان اسکوریت همدستانم را همراهی می کردم. زمانی که موتورسواران گوشی را از مال باخته سرقت می کردند  همراه مال باخته همدستانم را دنبال و سعی می کردم موتورسواران از محل فرار کنند.

معاون مبارزه با جرایم سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی و محرز شدن چهره به دست آمده از سارقان همدستان بهنام و مخفیگاه متهمان شناسایی شد. با هماهنگی های قضائی، کارآگاهان موفق شدند روز 23 بهمن ماه در دو عملیات مستقل در محدوده های خیابان ری و 17 شهریور هر دو سارق را دستگیر و موتورسیکلت مورد استفاده در صحنه سرقت نیز از مخفیگاه آنان کشف و به اداره هجدهم انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه متهمان به 50 فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، تصریح کرد: تا کنون 40 تن از مال باختگان شناسایی و هر 3 سارق با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 547594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟