به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: فردی که با ایجاد پروفایلی در یکی از شبکه اجتماعی موبایلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی یکی از شهروندان کرده بود و موجبات هتک حیثیت و آبروریزی او را فراهم آورده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر هتک حیثیت او در فضای مجازی بررسی پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت، فرد ناشناسی در یکی از شبکه اجتماعی اقدام به ایجاد پروفایلی به نام وی و قرار دادن تصاویر شخصی او به همراه مطالب کذب و توهین آمیز علیه او کرده است.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی اخیراً از شاکی خواستگاری کرده و به دلیل منفی بودن جواب وی او را چندین بار تهدید به انتشار تصاویرش کرده است.

سرهنگ مرتضوی گفت: با اظهارات شاکی و جمع آوری ادله دیجیتالی لازم در این زمینه متهم ظرف ۲۴ ساعت دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که با شاکی قرار گذاشته بودم که به خواستگاری وی بروم ولی او به یکباره از تصمیم خود منصرف و پیشنهاد ازدواج من را رد کرد و من به قصد انتقام جویی از او تصاویرش را با ایجاد پروفایلی به نام او در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی منتشر کردم .

این مقام انتظامی افزود: هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی نماید بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود. و همچنین خود کاربران نیز باید مراقب اطلاعات شخصی و محرمانه خود باشند و آن را در معرض دید دیگران قرار ندهند.

شایان ذکر است ، سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامى بوده و همچنین کاربران گرامى مى‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهاى سایبرى را از این سایت دریافت نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟