سارقان لوازم تأسیسات ساختمانی شمال غرب تهران، دستگیر شدند

سرهنگ احمد نجفی در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۶:۰۰ سیزدهم دی ماه امسال طی تماس تلفنی مرد میانسالی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مأموران کلانتری ۱۴۵ کن در جریان به سرقت رفتن لوازم تأسیسات ساختمان ۴ طبقه در محدوده شهران قرار گرفتند.

معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: پرونده با موضوع سرقت اماکن تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره هفدهم به کارآگاهان اظهار کرد، من یک ساختمان چهار طبقه نوساز تجهیز شده در منطقه شهران ساخته ام و روزی که برای سرکشی به ساختمان مراجعه کردم دیدم درب ورودی واحدها تخریب و کلیه لوازم تاسیساتی از قبیل: پکیج، کولر گازی، شیرآلات و اجاق گاز به ارزش یک میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

نجفی ابراز داشت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل وقوع سرقت شدند و با بررسی میدانی و تحقیقات پلیسی دریافتند، سارقان راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه وانت پیکان باری می‌باشند.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با وانت پیکانی مشابه وانت پیکان سارقان در همان حوالی روبرو می‌شوند، تصریح کرد: مالک خودرو وانت پیکان اظهار کرد، شغلم وانتی هست (حمل بار) است چندی پیش، سه نفر آقا حدوداً یکی ۴۰ ساله و دو نفر ۲۷ ساله به من مراجعه کردند و گفتند تعداد لوازم هست می‌خواهیم به سمت شوش ببریم و بر سر قیمت کرایه توافق کردیم و اموال را به مقصد بردم.

نجفی با اشاره به این که با این سرنخ، کارآگاهان موفق شدند سرکرده باند به نام یاور ۴۲ ساله را شناسایی و به دست بیاورند وی سابقه دار و به تازگی از زندان آزاد شده است، گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستگیری یاور و همدستانش اخذ شد.

این مقام انتظامی افزود: مخفیگاه یاور در محدوده مولوی (دروازه غار) شناسایی شد و در هجدهم بهمن طی یک عملیات پلیسی یاور به همراه دو همدستش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۱۰ پکیج، دستگاه جوش و شیرآلات بهداشتی ساختمانی کشف شد. متهمان به همراه اموال کشف شده به اداره هفدهم منتقل شدند.

نجفی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر شد، اظهار کرد: از مخفیگاه وی تعداد ۱۱ پکیج، ۹ دستگاه رادیاتور و شیرآلات ساختمانی کشف شد.

معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: تا کنون ۷ تن از مال باختگان شناسایی و هر چهار متهم با قرار صادره از سوی بازپرس شعبه هفتم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم می‌باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟