به گزارش رکنا، اول بهمن بود که نیروهای اطلاعات سپاه حر مشهد از طریق رصدهای اطلاعاتی به سرنخ هایی از تردد خودروهای حامل سوخت در یک کارخانه بزرگ متروکه در محور مشهد – فریمان دست یافتند و به بررسی موضوع پرداختند. تحقیقات غیرمحسوس و در پوشش نیروهای اطلاعات سپاه حر مشهد نشان می داد، مالک این کارخانه متروکه در قاچاق سوخت نقش دارد. بررسی سوابق کیفری و اجتماعی او نیز بیانگر آن بود که این فرد قبلا به اتهام قاچاق سوخت دستگیر شده و پرونده مفتوح قاچاق 50هزار لیتری سوخت در تعزیرات حکومتی دارد.

با به دست آمدن این اطلاعات، روند تحقیقات با هماهنگی و دستورات ویژه قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) تغییر کرد و نیروهای اطلاعات سپاه با شگردهای خاص اطلاعاتی به جمع آوری اسناد و مدارک محکمه پسند پرداختند.

در این میان مشخص شد، قاچاقچیان گازوئیل با احداث سه سوله بزرگ در کارخانه متروکه، سوخت های مذکور را پس از جمع آوری از سطح شهر با استفاده از خودروهای تانکردار و برای فریب نیروهای انتظامی و نظامی، با روغن سوخته مخلوط می کنند تا چنین وانمود کنند که محموله روغن سوخته را انتقال می دهند.

بنابر این گزارش، در ادامه فعالیت های اطلاعاتی، سرنخ هایی به دست آمد که نشان می داد، قاچاقچیان با استخدام چندین کارگر تبعه خارجی غیرمجاز در این مکان، قصد دارند محموله بزرگ نفت گاز را با بسته بندی های خاص و در قالب روغن چرخ خیاطی پلمب کرده به خارج از کشور منتقل کنند. نیروهای نفوذی اطلاعات سپاه پس از کامل شدن برنامه های قاچاقچیان و بعد از آن که سوخت های مذکور در ظروف پلاستیکی چهار لیتری بسته بندی شد، مراتب را به نیروهای عملیاتی سپاه حر اطلاع دادند و این گونه بود که سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک عملیات هماهنگ و ضربتی و با دستور و نظارت قاضی عندلیب، وارد سوله های این کارخانه متروکه شدند و 46هزار لیتر سوخت قاچاق را درون ظروف چهار لیتری پلمب شده با مارک روغن چرخ خیاطی کشف و ضبط کردند. نیروهای اطلاعات سپاه حر همچنین در این عملیات غافلگیرانه، مالک کارخانه متروکه را نیز به همراه سه نفر از کارگران تبعه خارجی به دام انداختند اما دونفر از کارگران مذکور متواری شدند که تحقیقات برای دستگیری آنان ادامه دارد. شایان ذکر است، قاچاقچیان مذکور چهار لیتری سوخت ها را در کارتن های شش و هشت عددی بسته بندی کرده بودند اما تلاش آن ها برای خارج کردن سوخت ها از کشور با تیزبینی نیروهای سپاه حر مشهد نافرجام ماند و پرونده آنان روز گذشته به مراجع قضایی ارسال شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سجادپور

کدخبر: 544763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟