قاتل حمید حاجیان وکیل سرشناس تهرانی کیست؟ / دستان پلیس بعد از 9 ماه خالی است؟! + عکس

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، یکی از جنجال ترین پرونده های جنایی امسال که با گذشت 9 ماه هنوز هیچ سرنخی از عامل این قتل مسلحانه به دست نیامده است قتل یک وکیل پر رمز و راز است.

پرونده ای که در آن پلیس از قاتل هیچ سرنخی به دست نیاورده و تحقیقات پلیس با گذشت ماه ها تجسس به بن بست رسیده و هنوز عامل جنایت و انگیزه آن مشخص نشده است.

کلید این پرونده ساعت 11 شامگاه چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه امسال با صدای شلیک چند گلوله در پارکینگ ساختمانی در خیابان کامرانیه زده شد و وقتی منشی دفتر وکیل پایه یک دادگستری از دفتر خارج و به پارکینگ ساختمان رفت با پیکر های خونین حمید حاجیان و موکلش که زن جوانی است روبرو شد.

بدین ترتیب تیم های پلیسی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران  برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند و تیم پزشکی با حضور در محل متوجه شدند زن جوان که هدف گلوله قرار گرفته زنده است و خیلی زود این زن جوان به بیمارستان منتقل شد و بررسی ها نشان از آن داشت که حمید حاجیان از ناحیه سر، شکم و پا هدف گلوله قرار گرفته است.

تجسس ها نشان از آن داشت که حمید حاجیان و موکلش وقتی از دفتر کار خارج شده و به پارکینگ ساختمان شماره 16 می روند ناگهان از پشت سر مردی نقابدار اقدام به تیراندازی به سمت وی و موکلش می کند که در صحنه جرم 8 پوکه به دست آمد و ماموران وقتی برای رسیدن به نخستین سرنخ به سراغ دوربین های مداربسته رفتند مشخص شد که دوربین ها خراب بوده و از کار افتاده است و هیچ تصویری از صحنه جنایت ضبط نشده است.

حمید حاجیان کیست

حمید حاجیان در برخی از پرونده‌های مفاسد اقتصادی وکیل بوده یا اسمی از او در جلسه مفسدان اقتصادی در دادگاه آورده شده است و تیم پلیسی از همان ابتدا احتمال داد قتل او مرتبط با این پرونده‌ها باشد.

حمید حاجیان مدتی وکیل حسین هدایتی مدیر عامل سابق استیل آذین بود و بعد از قتل این وکیل شایعاتی مبنی بر این که حسین هدایتی بخاطر اختلاف حسابی که با حاجیان داشته دستور قتل را داده است  طوری قوی به نظر رسید که مدیر سابق استیل آذین با وجود اینکه به خاطر مسائل اقتصادی در زندان  بود برای تحقیقات به اداره 10 پلیس آگاهی تهران منتقل شد و تحقیقات از وی صورت گرفت اما پلیس در این شاخه تحقیقاتی هم به بن بست خورد. 

در این 9 ماه افراد زیادی که با این وکیل حاجیان در ارتباط بودند و احتمال می رفت در قتل او نقش داشته باشند دستگیر شدند، حتی یک مرد که هر هفته بر سر مزار حمید حاجیان می رفت نیز به عنوان مظنون دستگیر شد اما هیچ ردی از عامل جنایت به دست نیامد.

این قتل که به صورت حرفه ای و با نقشه ای ماهرانه صورت گرفته با گذشت ماه ها تحقیق به هیچ سرنخی نرسیده و این جنایت مسلحانه که یکی از قتل های مهم سال 98 بود در هاله ای از ابهامات به بن بست پلیسی رسیده و یکی از پرونده های معمایی حل نشده در اداره 10 پلیس آگاهی تهران است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 540912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟