سوختن 4 دختر دانش آموز در مدرسه اسوه زاهدان /  یکسال گذشت و هیچ؟!

به گزارش رکنا، رئیس روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: پرونده قضائی حادثه مدرسه اسوه حسنه که در ۲۷ آذر سال گذشته در آتش سوخت، هنوز باز بوده و بررسی‌های ادامه دارد.

داود گلی با اشاره به اینکه از بدو وقوع حادثه آتش‌سوزی دبستان اسوه زاهدان، این پرونده در دو حوزه قضائی و آموزش‌وپرورش مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: اقدامات آموزش‌وپرورش بلافاصله پس از وقوع این اتفاق تلخ شروع شده و ضمن حمایت از خانواده این چهار دانش‌آموز از دست رفته، پیگیری قصور و تقصیرات صورت گرفته انجام شده و در حوزه آموزش‌وپرورش برای متخلفان فرهنگی در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش‌وپرورش رای صادر شد.

وی بدون اینکه اشاره‌ای به جزئیات احکام صادره درون‌سازمانی آموزش‌وپرورش داشته باشد، تأکید کرد: در این حادثه نمی‌توان گفت کسانی از آموزش‌وپرورش «مقصر» بوده‌اند، بلکه افرادی «قصور» و «کوتاهی» شان محرز شد و آرای لازم در این خصوص از طرف هیئت رسیدگی به تخلفات اداری صادر و به افراد ابلاغ‌ شده و پرونده ازنظر اداری بسته شده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان افزود: با شکایت خانواده این چهار دانش‌آموز، پرونده این اتفاق برای صدور حکم قضائی در حال طی مسیر قانونی است و هنوز حکمی برای آن صادر نشده است.

۲۷ آذر سال ۹۷ یک واحد آموزشی پیش‌دبستانی و دبستان غیرانتفاعی به نام اسوه حسنه در خیابان مصطفی خمینی ۲۳ زاهدان طعمه حریق شد که در آن چهار دانش‌آموز این مدرسه دخترانه به نام‌های مونا خسرو پرست، صبا عربی، مریم نکندی و یکتا میرشکار دچار سوختگی بالای ۹۰ درصد شدند که با وجود تلاش پزشکان هر چهار نفر جان خود را از دست دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟