بازداشت عامل حمله به حوزه علمیه محله شریعتی تهران

به گزارش گروه حوادث رکنا، "علی ذوالقدری" رئیس پلیس امنیت عمومی تهران گفت: اواخر هفته گذشته از طریق سامانه فوریت های پلیسی110 خبری مبنی بر تخریب و آتش سوزی در یکی از حوزه های علمیه شهر تهران در حوالی خیابان شریعتی، به پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی اعلام شد و بررسی های اولیه نشان از این داشت که این /آتش سوزی عمدی است.

وی تصریح کرد: دستگیری عاملاین آتش سوزی در دستور کار پلیس امنیت عمومی "پایتخت" قرار گرفت و تیمی از ماموران پابی امنیت عمومی مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با حضور ماموران در نشانی اعلامی و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد، مرد جوانی در حالی که نقاب به صورت خود داشته شیء که حاوی مواد منفجره بوده به سمت حوزه علمیه پرتاب و با آتش کشاندن تابلو و در ورودی و تخریب شیشه های این حوزه از صحنه آتش سوزی فیلمبرداری، محل را ترک کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم چند خیابان آن طرف تر از محل وقوع حادثه سوار بر  خودروی سواری پژو405 شده و از محل گریخته است، افزود: در گام بعدی مخفیگاه متهم در محدوه خیابان "شیراز" شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال یافت.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت خاطر نشان کرد: متهم در بازجوئی اولیه به صراحت به آتش زدن حوزه علمیه محله "شریعتی" اقرار و اظهار داشت، از طریق اینستاگرام با فردی بنام اکانت مریم آشنا شدم که بعد از مدت زیادی گفت و گو و ارتباط با وی، نحوه ساخت بمب اشتغال زا را از طریق اینستاگرام آموزش داده و از من خواست تا این مکان و مکان های دیگر را به همین طریق تخریب و به آتش بکشانم و در آخر نیز فیلم آن را برایش بفرستم.

سردار ذوالقدری با بیان این که متهم در اظهارات بعدی خود به تخریب و آتش زدن چند مکان دیگر نیز اعتراف کرد ، اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 532168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟