تبرئه شدن ضاربان توله خرس در سوادکوه / محیط زیست اعتراض می زند + فیلم تلخ
حجم ویدیو: 2.83M | مدت زمان ویدیو: 00:00:26

به گزارش رکنا، در حکم دادگاه سوادکوه افرادی که چند ماه قبل به سمت توله خرس آسیب دیده سنگ پراکنی کرده بودند آمده است که با توجیهات دامپزشک مورد اعتماد محیط زیست مازندران پرتاب سنگ علت مرگ توله خرس نبوده است و متهمان از اتهام تلف کردن حیوان تبرئه می‌شوند.

بر اساس این حکم و نظر کارشناس مورد تائید محیط زیست، اصابت سنگ به نواحی مختلف بدن توله خرس سبب ایجاد جراحت و خونریزی منطقه‌ای در حیوان شده و پرتاب سنگ به صورت مستقیم باعث مرگ و تلف شدن خرس نشده است.

بر اساس نظر کارشناسی دامپزشکی که در حکم این دادگاه آمده است عوارض جراحت، استرس‌های وارده حاصل از آن و پرتاب از بلندی سبب تسریع در مرگ توله خرس شده است و حیوان قبل از رسیدن به درمانگاه دامپزشکی و شروع اقدامات درمانی تلف شده بود.

این دادگاه همچنین اعلام کرد با توجه به اینکه بر اساس نظر کارشناس عدم انجام فرآیند‌های تهاجمی ذکر شده می‌توانست تنها در افزایش ضریب نجات خرس موثر باشد، انتصاب تلف کردن حیوان به متهمان محل تردید است.

در گزارشی که کارشناس محیط زیست به قاضی پرونده ارائه داده است سقوط حیوان از بلندی سبب اصلی تلف شدن حیوان اعلام شد و قاضی پرونده نیز با توجه به نظر کارشناس اعلام کرد موارد موضوع ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی شامل کشتن، تلف کردن و مسموم کردن حیوان در خصوص افعال متهمان صادق نبوده و حکم بر برائت متهمان صادر می‌شود.

ابراهیمی مدیر کل محیط زیست مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: حکم صادر شده بدوی است و هنوز قطعی نشده است.

او با بیان اینکه قاضی دادگاه در مشورت با چند دامپزشک این حکم را داده است، افزود: براساس آنچه در حکم دادگاه آمده است امکان تجدید نظر خواهی در این حکم ظرف ۲۰ روز وجود دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محیط زیست مازندران نسبت به این حکم تجدید نظر خواهی خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟