به گزارش رکنا، روز 6 آبان امسال واحد حراست ایران خودرو با مراجعه به پلیس ادعا کرد افرادی سودجو با تأسیس دفاتر غیر مجاز در مناطق مختلف تهران از جمله خیابان خاوران در تماس تلفنی با مردم خود را یک شرکت وابسته به امداد خودروی سراسری معرفی کردند و با دریافت 250 تا 300 هزار تومانی عنوان کردند که خدمات ویژه ای را به دریافت کنندگان این کارت ارائه می کنند اما در بررسی ها مشخص شده این شرکت ها هیچگونه خدماتی به مشتریان نداده‌اند.

بدین ترتیب ؛ تیمی از ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات ویژه و دستگیری عاملان این کلاهبرداری حرفه ای وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست با استعلام از وزارت صنعت و سازمان راهداری کشور مشخص شد که این شرکت ها فاقد هرگونه مجوز فعالیت امداد خودرو است.

تیم پلیسی در ادامه با هماهنگی سرپرست دادسرای ناحیه 14 تهران، حکم بازرسی از دفاتر کلاهبرداری آغاز شد و ماموران در 3 عملیات همزمان و جداگانه در خیابان خاوران و میدان بهارستان اقدام به بازرسی دفاتر امداد خودرو پرداختند که در این دفاتر تعداد زیادی لوگو و تراکت های تبیلغاتی و دستگاه چاپ کارت امداد خودرو و تعداد 114 کارت خام صادر شده به عنوان کارت امداد خودرو به دست آوردند.

کارآگاهان در ادامه زیبا، فرنوش و حمید را که مسئولیت این دفاتر را برعهده داشتند دستگیر کردند در گام بعدی ماموران به سراغ طعمه های این دفاتر رفتند و مشخص شد که متهمان در تماس با مشتریانشان با چرب زبانی و فریبکاری خود را از طرف امداد خودروی سراسری کشور معرفی کرده و ادعا می کردند باید برای خودروی خود کارت امداد خودرو دریافت کنند و به همین شیوه با دریافت پول کارت های تقلبی در اختیار آنها قرار می دادند.

در بررسی های ابتدایی 18 نفر از طعمه های این دفاتر شناسایی شدند و احتمال می رود با توجه به اینکه پول پرداختی کم بوده، شکایتی نکرده اند و در بررسی های ابتدایی کلاهبرداری آنها 20 میلیون تومان گزارش شده است.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس قرار دارند و چنانچه کسانیکه در دام این کلاهبرداری گرفتار شده اند به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟