به گزارش رکنا، قاضی ناصر عتباتی اظهار داشت: چندی پیش دستگیری چندین متهم به دلیل سوءاستفاده مالی در شرکت آب و فاضلاب روستایی از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به سمع و نظر مردم رسید که بعد از وصول گزارشاتی مبنی بر سوءجریانات مالی، مرحله تحقیقاتی این پرونده انجام شد و پس از بررسی دقیق پرونده در دادسرا حکم قطعی پرونده آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل صادر شد.

وی با اشاره به محاکمه متخلفان در چندین جلسه نیز اظهار کرد: پس از صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست، متهمان در دادگاه کیفری دو اردبیل در چندین جلسه محاکمه شدند و در نهایت حکم صادر و در دادگاه تجدیدنظر قطعی شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به محاکمه 28 متهم این پرونده نیز گفت: در راستای بررسی این پرونده کارمندان دولت و پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب روستایی تحت تعقیب قرار گرفته بودند که با اتهامات متعدد از قبیل دریافت رشوه، اختلاس، جعل در اسناد رسمی دولتی و تحصیل مال از طریق نامشروع در دادگاه محاکمه شدند.

عتباتی اظهار کرد: متاسفانه در بررسی این پرونده این موضوع محرز شد که یک جریان سوءمالی گسترده از طریق برخی مسئولان و مدیران مالی این شرکت با سوءاستفاده از جایگاهشان انجام یافته و اموال دولتی را به نفع خودشان استفاده کرده‌اند که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: در برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان مالی و مخلان اقتصادی و مالی هیچ کوتاهی و اغماضی در کار نیست و کسی که در این زمینه به موازین قانونی و اسلامی ارزش و اهمیتی قائل نباشد و از جایگاه و منصب خود سوءاستفاده کند بدون شک به اشد مجازات می‌رسد و جای هیچ عذر و بهانه‌ای وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟