راز کشف جسد سوخته در محلاتی تهران فاش شد / مقاومت مرد پولدار اصغر و مجید را قاتل کرد+ عکس

به گزارش رکنا، سرهنگ گودرزی در تشریح این خبر گفت : در ساعت 23 مورخه ششم شهریور ماه سال جاری شهروندان طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ، کشف یک جسد در محدوده محلاتی به کلانتری 110 شهدا اطلاع داده شد.

بلافاصله با حضور مأموران کلانتری در محل کشف جسد موضوع به بازپرس ویژه قتل، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و تیم تشخیص هویت اطلاع داده شد.

در بررسی نخست مشخص شد جسد متعلق به یک مرد مسن است که صورت و سایر اعضای بدن به غیر از دست راست با اسید بطور کامل از بین رفته و مقتول فاقد هرگونه مدارک شناسایی است.

جسد به دستور بازپرس کشیک ویژه قتل جهت بررسی وتعیین علت دقیق فوت به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ گودرزی در ادامه بیان داشت: کارآگاهان در آغاز کار پلیسی خود با یک معمای پیچیده ی مواجه شدند و برای پیدا کردن سرنخ و کشف راز پرونده وارد تحقیقات جنایی شدند.

کارآگاهان در بررسی پرونده های مفقودشدگان به پرونده مردی 67 ساله برخوردند و از شخی که اعلام مفقودی کرده بود خواستند به پلیس آگاهی مراجعه کند

دوست جسد که خبر مفقودی کامران را 2 روز پیش اعلام کرده بود به ماموران گفت: دوستم کامران 67 ساله ساکن محدوده یوسف آباد 2 روز است ناپدید شده و از آنجایی که وی از وضعیت مالی خوبی برخوردار است نگران او هستم که شاید بلایی سرش آمده است.

دوست کامران در پاسخ به سوال مامور آگاهی که چرا خانواده کامران مفقود شدن او را اعلام نکردند گفت که تمامی اعضای خانواده اش در خارج از کشور زندگی می کنند و من بعنوان دوست صمیمی وی اعلام شکایت کردم.

دوست مقتول پس از دیدن جسد کشف شده در محلاتی توانست از طریق لباس های جسد کامران را شناسایی کند.

دوست مقتول در ادامه از سرقت رفتن کیف دستی کامران قبل از به قتل رفتن وی توسط سارق کیف قاپ خبر داد و گفت که داخل کیف سرقتی برگه چک و مدارک مهمی وجود داشت و در ادامه عصر همان روز یک فرد ناشناس با کامران تماس می گیرد و برای تحویل دادن کیف سرقتی در میدان شهدا قرار می گذارند. دوست مقتول افزود: کامران پس از حصور در محل قرار هرچقدر صبر می کند فردی که با وی تماس گرفته بود در محل قرار حاضر نشد و تلفن همراه اش را هم خاموش کرده بود.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس پایتخت افزود : با به دست آمدن این اطلاعات و مشخص شدن زوایای پنهان پرونده کارآگاهان انگیزه جنایت توسط عامل یا عاملین را مالی یافتند. در شاخه دیگر از تحقیقات پلیسی در تاریخ 23 شهریور ماه طی تماس رئیس بانک سامان شعبه امین حضور با مرکز فوریتهای پلیسی 110 اعلام می کند دو نفر جوان حدوداً 26 و 30 ساله با مراجعه به بانک قصد وصول چک مسدود شده به مبلغ 360 میلیون ریال را داشته اند.

بلافاصله موضوع به کارآگاهان اداره دهم اعلام که راهی بانک مربوطه شده که در بررسی های اولیه مشخص شد چک مربوط به مقتول بوده که توسط سارق کیف قاپ به سرقت رفته است و در بررسی تصاویر دوربین مداربسته چهره دو نفر مرد جوان بدست آمد.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت هردو متهم پرونده به اسامی اصغر و مجید26 و 30 ساله شدند که با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مقام قضایی در تاریخ دوم آبان ماه طی دو عملیات جداگانه پلیسی همزمان هردو در محدوده محلاتی دستگیر و به اداره دهم منتقل شدند.

در تحقیقات صورت گرفته از هر دو متهم ، منکر هرگونه ارتباط با مقتول شدند که کارآگاهان با ارائه مدارک و دلایل و مستندات چاره ای جز بیان حقیقت را نداشته و لب به اعتراف گشودند و پرده از راز این جنایت برداشتند.

اصغر در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : من به واسطه یکی از اقوام دوری که در بازار مغازه دار است و با مقتول رابطه کاری داشت، از وضعیت مالی خوب مقتول مطلع شدم و به اتفاق دوستم مجید نقشه سرقت از مقتول را کشیدیم و یکی از دوستانمان به نام شاهین با دریافت مبلغ یک میلیون تومان کیف مقتول را روز حادثه سرقت کرد و تحویل ما داد که با مقتول تماس گرفتیم و قرار تحویل کیف را در میدان شهدا گذاشتیم و وقتی وی را شناسایی کردیم مجید با خودروی 206 به او مراجعه کرد و گفت شما مدارکتان را گم کرده اید و وقتی مقتول تایید می کند به او می گوید : منتظر باش دوستم برایتان می آورد که پس از گذشت نیم ساعت وی را زیر نظر گرفتیم و متوجه شدیم که شماره پلاک خودرو را برداشته است.

سپس نقشه ی خود را عملی کرده و او را در بین مسیر به عنوان مسافر سوار کردیم که شروع کرد به درد و دل کردن و از نحوه سرقت کیفش به ما گفت ، که خودرو را نگه داشتم و اصغر از صندلی جلو پیاده و در کنار مقتول در صندلی عقب نشست.

اصغر به مقتول گفت کیف دستی و مدارک پیش ما هست و باید 200 میلیون تومان پول بدهی تا آن را بدهیم و مقتول مقاومت کرد و گفت یک ریال هم به شما نمی دهم که وی را به منزل ویلایی و خالی از سکنه مجید بردیم و دوباره مقتول را تهدید کردیم که با مقاومت او روبرو شدیم و از آنجایی که شماره پلاک خودرو را برداشته بود با تهیه طناب وی را خفه کرده و به قتل رساندیم.

برای آنکه هویت وی شناسایی نشود جسد را در داخل سطل زباله انداختیم و اسیدی که تهیه کرده بودیم بر روی صورت و بدن وی ریختیم و جسد را به بیرون از محل جنایت منتقل کردیم.

قصد داشتیم جسد را از دریچه فاضلاب به داخل آن بیاندازیم که نشد و جسد را به همان صورت رها کردیم.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی ، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : باتوجه به دستگیری عاملین جنایت با انگیزه مالی و اعتراف صریح به قتل هردو متهم از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری همدست فراریشان در اختیار کارآگاهان اداره دهم می باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟