دختر همسایه مرا با سیروس آشنا کرد/ او نقشه های بدی برای من در سر داشت

از این وضعیت دلم گرفته بود و راهی به ذهنم نمی رسید تا این که یک روز با دختر همسایه درد دل کردم.

او مسخره ام می کرد و می گفت :خیلی ساده ای دختر ، خودت را درگیر این جرو بحث های پدر و مادر عصبی ات می کنی و ... .

از آن روز به بعد بیشتر به سراغ دختر همسایه می رفتم و او که هم سن خودم بود نقش راهنما و مشاورم را بازی می کرد.

یک روز هم او برایم درد دل کرد و با نشان دادن عکس یک پسر در گوشی تلفن همراهش ،با ذوق و شوق از یک عشق رویایی برایم حرف می زد.

او آن قدر روی مخ من راه رفت و برایم پر حرفی کرد که من هم وسوسه شدم به پیشنهادش فکر کنم.

پسر مورد علاقه دختر همسایه یکی از دوستانش را معرفی کرد تا مثلا فرشته نجاتم باشد.

دختر همسایه می گفت پسری که با او آشنا شده ام خانواده پولداری دارد و اگر بتوانی خودت را در دلش جای بدهی خیلی خوشبخت خواهی شد.

متاسفانه تحت تاثیر حرف های دختر همسایه در فضای مجازی با این پسر ارتباط برقرار کردم و بعد از چند روز هم با او در پارک نزدیک خانه مان قرار ملاقات گذاشتم.

البته دختر همسایه و پسر مورد علاقه اش هم آمده بودند و در همان یک ساعتی که در پارک بودیم من برای اولین بار و به اصرار پسر جوان سیگار کشیدم.

این اتفاق چند بار دیگر هم افتاد و پسری که حالا عاشق دلباخته اش شده بودم نقشه های زیادی حتی مثل فرار از خانه برایم در سر داشت.

پدرو مادرم که از بوی سیگار ،رد کارهای اشتباهم را زدند و با دیدن یک بسته سیگار در کیف دستی ام خیلی شاکی شده بودند از کوره در رفتند و با سخت گیری زیاد برایم خط و نشان می کشیدند که حق ندارم از خانه بیرون بروم.

در فرصتی که به دست آوردم از خانه بیرون زدم و به خانه مادر بزرگم رفتم.

من با مادربزرگ صحبت کردم و بعد هم از مشاور خانواده کمک خواستم.

پدر و مادرم همدیگر را خیلی دوست دارند و طاقت دوری از همدیگر را هم ندارند اما نمی دانم چرا هیچ وقت نمی توانند صمیمانه و با عشق حرف بزنند و هر روز هم که می گذرد سر مسائل پوچ و پیش پا افتاده یا اظهار نظر در مورد دیگران سرهم داد می کشند و سرو صدا راه می اندازند.

در این باره نظر صالح محمدپور عضوسازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران را جویا شدیم، وی در این باره گفت:

صالح محمدپور

از آنجا که خانواده یک سیستم اجتماعی ست تا اعضای این گروه اجتماعی به رشد و تعالی برسند، انتظار می رود همه خانواده به تعالی خانواده بیندیشند، اما این تعالی، رشد و پیشرفت تنها با ارتباط سازنده بین والدین میسر خواهد بود. یک ارتباط سازنده بگونه ای ست که روابط همه اعضای خانواده(پدر،مادر،برادر و خواهر) دارای صمیمیت باشد. مهمترین پلی که بین همه اعضای یک خانواده تعادل ایجاد میکند پل پدر و مادر ست، یعنی وقتی پدر و مادر از ارتباط سازنده و صمیمانه ای برخوردارباشند فرزندان هم به آرامش و دست خواهند یافت صمیمیت را یاد میگیرند.

این مدرس مهارت های زندگی اینگونه ادمه داد: حالا که به اهمیت صمیمیت پی بردیم باید بگوییم چگونه این صمیمیت باید ایجاد شود و اصلا صمیمیت چه شاخصه هایی دارد:

۱- خطاهای شناختی را بشناسید و برای حذف آن ها و جایگزین سازی باور صحیح گام بردارید( با یک جستجوی ساده در اینترنت خطاهای شناختی را میتوانید شناسایی کنید). آن هابزرگترین مانع صمیمیت بین زوجین ست.

۲- درباره خواسته ها و نیازهای خودتان اطلاعات بیشتری به همسرتان ارائه کنید.

۳- از آرزوها، برنامه ها، ترس های یکدیگر، اطلاعات بیشتر به همدیگر ارائه کنید.

۴-درباره رابطه جنسی با همدیگر گفتگو کنید( اگر جایی هست که ناراحتتان کرده به همدیگر بگویید، خواسته های جنسی خود رامطرح کنید).

۵- احساسات(خشم، نفرت، حسادت، غم، شادی و...) خود را در هرموقعیت مناسبی به همسرتان مطرح کنید.

۶- عقاید ونگرش های خود رامطرح کنیدو به آن ها احترام بگذارید.

۷- برای تفریح و سرگرمی زمان بیشتری بگذارید حتی قانونی تعیین کنید که چه زمان هایی به تفریح وسرگرمی اختصاص دارد.

۸- در هر مساله اختلافی به همسرتان نگاه نکنید که برای پایان یافتن اختلاف پیش قدم نشده، بلکه شما پیش قدم شوید(به عبارتی ایثارداشته باشید تا در پی آن به توافق بهتری هم برسید).

۹- به جای قهر کردن بعد از هربار اختلاف با یک وقفه زمانی کوتاه درباره آن موضوع مذاکره کنید.

۱۰- در هربار مذاکره درباره موضوع صحبت کنید نه موضوعات گذشته و شخصیت همسرتان.

درپایان باید گفت صمیمیت مفهومی ست که به عوامل مختلفی بستگی دارد. شاد باشین و سعادتمندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 512021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟