خودروی لوکس پر از دلار قاچاق بود / دستگیری قاچاقچی ارز در سردشت

به گزارش رکنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: قاچاقچی ارز در سردشت به پرداخت ۶۹ میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

محمد اقوامی روز دوشنبه افزود: این قاچاقچی قصد داشت ۶۲۴ هزار و ۳۴۰ دلار آمریکا را به خارج از کشور منتقل کند و دلارها را به طرز ماهرانه‌ای در داخل یک دستگاه خودرو «سانتافه» جاسازی کرده بود.

وی اظهار داشت: این فرد قصد داشت این محموله را از طریق بازارچه مرزی کیله سردشت به عراق منتقل کند که به دام پلیس افتاد و پس از ارجاع این پرونده به شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان سردشت، به پرداخت جریمه شد.

وی با اشاره به ضبط خودرو این قاچاقچی و دلارهای قاچاق به نفع دولت، ادامه داد: با هدف ایجاد تلاطم بیشتر در بازار، افراد زیادی اقدام به قاچاق ارز به دیگر کشورها می‌کنند که جلوگیری از این امر در دستور کار پلیس و تعزیرات حکومتی قرار دارد.

به گزارش ایرنا تعزیرات حکومتی مرجع رسمی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق ارز و کالا به شمار می‌رود؛ قاچاق یورو، دلار و لیر از جمله موارد قاچاق ارز در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور است و سالانه ده‌ها میلیارد ریال محکومیت مالی برای قاچاقچیان در این استان اعمال می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟