جزییات پرونده نجفی در شعبه بدوی دادگاه

به گزارش رکنا ، حمید گودرزی در این باره اظهار کرد: دیوان عالی کشور حکم پرونده را نقض کرده و برای رفع نقص تحقیقات و تکمیل آن به شعبه بدوی رسیدگی کننده به پرونده – شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران- اعاده کرده است.

وی افزود: دادگاه تا حدودی اعتراضات و ایرادات ما را وارد دانسته و مجددا پرونده را جهت رسیدگی به شعبه صادر کننده فرستاده است.

گودرزی تصریح کرد: باید نقایص پرونده رفع و به کارشناس ارجاع شود و بعد از آن وقت رسیدگی تعیین می‌شود.

براساس این گزارش، حمید گودرزی 28 مردادماه و پس از اعلام گذشت اولیای دم میترا استاد، به ایسنا گفت: طی تشریفات قانونی مراتب فرجام خواهی و اعتراضم را نسبت به دادنامه صادره از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر صدور قصاص بر علیه دکتر نجفی را به دادگاه تقدیم کردم و در دفتر دادگاه ثبت شد. اساسی ترین اعتراض ما موضوع شبه عمد دانستن قتل است و آقای نجفی مرتکب قتل عمد نشده و دفاعیات خود را در این زمینه در دادگاه ارایه دادم. از آنجا که اولیای دم پرونده اعلام گذشت کردند، قانونا مجازات قصاص منتفی می شود و از سوی دادگاه قرار موقوفی تعقیب صادر می‌شود؛ اما بدلیل اینکه دادگاه رای را صادر کرده نمی تواند وارد رسیدگی شود و باید پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شود تا رای نقص شود و برگردد و دوباره در این زمینه مورد رسیدگی قرار گیرد لذا مبنای اعتراض ما این است که باید قصاص منتفی شود و روند تشریفات آن در دیوان عالی و در شعبه دادگاه کیفری مرجوع الیه پیگیری شود.

وی افزود: ما از دیوان عالی کشور به عنوان بالاترین مرجع قضایی کشور و با توجه به اینکه قضات با سابقه و دانشمندی دارد تقاضا داریم که با دقت نظر در مراتب تجدیدنظر خواهی، راهی را ایجاد کند تا پرونده نقض شود و برای رسیدگی مجدد در دادگاه کیفری یک، این اجازه صادر شود تا ما هم بتوانیم مبحث اتهام دکتر نجفی را که انرا قتل عمد نمی‌دانیم و بر شبه عمد بودن آن مصر هستیم پیگیری کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟