افشای حقوق نجومی 32میلیونی یک کارمند در اهواز!+ عکس

دیروز نامه ای با سربرگ یکی از سازمان‌های دولتی استان خطاب به شهرداری اهواز در فضای مجازی منتشر شد که در آن آمده است: «احتراما بازگشت به نامه شماره 77058/1200 مورخ 25/04/98 در خصوص آقای .....کارمند مامور به خدمت خواهشمند است دستور فرمائید مبلغ 571/185/326 ریال بابت حقوق و مزایای مرداد ماه 98 به حساب جاری شماره...... به نام ....واریز و فیش واریزی را به این سازمان ارسال فرمایند.»

نامه شهردار

پس از انتشار این نامه در فضای مجازی، موسی شاعری، شهردار اهواز خطاب به معاون مالی این شهرداری نوشت: «پیرو تذکرات قبلی و با توجه به مامور شدن برخی از پرسنل دستگاه‌های اجرایی دیگر در شهرداری اهواز، پرداخت هرگونه وجهی در قالب حقوق، مزایا و هر عنوان دیگری بالاتر از سقف دریافتی کارکنان و مدیران شهرداری اهواز از ابتدای حضور اینجانب اکیدا ممنوع می‌باشد. بدیهی است مسئولیت هر گونه پرداخت خارج از شرایط فوق‌الذکر بر عهده آن معاونت می‌باشد.»

در عین حال هنوز معلوم نیست، این حقوق نجومی به مدت چند ماه یا چند سال به کارمند مذکور و در دوره‌های قبل از شهردار کنونی پرداخت می‌شده است. زیرا وی اخیرا مجددا از سازمان مامور به خدمت به شهرداری بازگشته است.

منابع مالی شهرداری اهواز غنائم جنگی نیست

در همین زمینه، یک سایت محلی خوزستان در نقدی با تیتر «منابع مالی شهرداری اهواز غنائم جنگی نیست» نوشت: معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی سازمان... با ارسال نامه ای به معاون برنامه ریزی شهرداری اهواز در خواست می‌کند که بابت حقوق و مزایای مردادماه سال ۹۸..... کارمند‌ مامور به خدمت از آن سازمان به شهرداری اهواز که هم اکنون مسئول دفتر شهردار اهواز است، پرداخت شود. سوال افکار عمومی این است که این مبلغ نجومی که قطعا از حقوق خود شهردار هم بالاتر است بابت کدام خدمت و خدمات پرداخت می‌گردد و چرا چند ده برابر حقوق و‌مزایای یک کارگر شهرداری است؟ به راستی جناب شهردار قطعا می دانید که شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که باپرداخت عوارض شهروندان تامین مالی می‌گردد و داشته های آن غنائم جنگی نیست ، لذا پرداخت های این چنینی از جیب خود شهروندان صورت می‌گیرد و از عرق جبین جنابعالی یا اعضای شورای شهر نیست!

آموزش صیغه عقد و پرداخت نفقه و نکاح!

تعجب‌آورتر اینکه، جدای از موضوع حقوق 32 میلیونی این فرد که از مدتی قبل مسئول دفتر شهردار شده است، وی مدتی پیش طی نامه‌ای به مدیران شهرداری، آموزش صیغه عقد و پرداخت نفقه و تاریخ نکاح داده بود!

در این رابطه، جعفر فلسفی از اعضای شورای شهر، دیروز سه شنبه در نودمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز به نامه‌ منسوب به رییس دفتر شهردار درخصوص آموزش حقوقی کارمندان شهرداری در بحث نکاح که در فضای مجازی نیز منتشر شد اشاره و به آن انتقاد کرد.

فلسفی با اشاره به این نامه که در فضای مجازی منتشر شده بود، تصریح کرد: باید از مسئول دفتر شهردار پرسیده شود که چرا آموزش عقد نکاح می‌دهد؟ شاعری (شهردار) در پاسخ به صحبت‌های فلسفی درخصوص اتهام به مسئول دفتر شهردار اهواز، گفت: مسئول دفتر شهردار اهواز در سازمان آب و برق آموزش مسائل حقوقی را می‌دهد و ادعای مطرح شده از سوی عضو شورای شهر آموزش نکاح خلاف واقع است.

شاعری چگونه شهردار شد؟

در همین زمینه سایت محلی «رهیاب» در دفاع از شاعری نوشت: 26 اردیبهشت ماه امسال، شورای اسلامی کلانشهر اهواز پس از سه بار اقدام به استیضاح ناموفق، منصور کتانباف زاده را برکنار و موسی شاعری جوان را با 11 رای به عنوان سرپرست شهرداری اهواز انتخاب کرد. در فرآیند استیضاح و انتخاب شهردار جدید، دو تن از اعضای شورا مخالفت علنی خود را با انتخاب شاعری اعلام کرده و هرچه توان داشتند در جهت کارشکنی برای منصرف کردن 11 عضو دیگر به کار بستند اما موفق نشدند. چند ساعت پس از انتخاب شاعری، این دو عضو شورا با مصاحبه هایی تند، نسبت به تصمیم اکثریت شورا واکنش منفی نشان دادند و به جای احترام به رای اکثریت اعضاء و تلاش برای صدور هرچه سریعتر حکم شاعری از سوی وزیر کشور، شبه هایی قانونی را علیه این انتخاب مطرح کردند. بالاخره پس از مدتی و در 29 خردادماه، وزیر کشور حکم شاعری را صادر کرد تا وی رسما به عنوان جوان ترین شهردار کلانشهرهای کشور فعالیت خود را آغاز کند. شاعری پس از شهردار شدن، اقدامات فوری و خوبی در مدت زمانی کوتاه انجام داد که از طریق رسانه ها به اطلاع مردم رسید و بارقه ای از امید را در دل شهروندان اهوازی ایجاد کرد.

انتصاب افراد جوان و متخصص، حذف رانت‌های برخی افراد در شهرداری، آغاز طرح آسفالت محله محور با سرعت بالا، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، آغاز همزمان تمامی فازهای باقی مانده از پروژه بزرگ چهارشیر، انعقاد قرارداد دو ابر پروژه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، پیگیری معضل روی زمین مانده متروی اهواز و خلع ید پیمانکار طرح و... از اقداماتی است که شاعری در مدت کمتر از سه ماه فعالیت خود به عنوان شهردار اهواز انجام داد. اکنون و با این وجود، دو عضو مخالف شاعری، در کنار مخالف های علنی با شهردار جوان اهواز، تنها نشان دهنده اهداف شخصی، به دور از مصلحت شهر و در مخالفت با شخص شاعری است نه شهردار کلانشهر اهواز.» البته این سایت به موضوع حقوق 32 میلیونی رییس دفتر شهردار که به تعبیر این رسانه احتمالا از همان «افراد جوان و متخصص» است، اشاره‌ای نکرده است!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟