شکنجه مازیار ابراهیمی، مظنون ترور شهدای هسته ای صحت دارد؟+ عکس و جزییات

محمد ابراهیم رضایی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان از جمله آقای صادقی نماینده تهران در کمیسیون حاضر شد. آقای صادقی سوالی پیرامون ادعاهای مطرح شده از سوی مازیار ابراهیمی مظنون به ترور شهدای هسته‌ای را مطرح کرد.

او با اشاره به توضیحات وزیر اطلاعات گفت: آقای ابراهیمی از جمله مظنونان به ترور شهدای هسته‌ای بوده که دستگیر می‌شود. در پروسه بررسی به این نتیجه می‌رسند که این فرد بیگناه بوده، لذا او را آزاد کرده و غرامت می‌دهند. این از افتخارات جمهوری اسلامی است که وقتی بیگناهی فردی را تشخیص می‌دهد جبران خسارت می‌کند.

او افزود: در این جلسه تاکید شد که به آقای ابراهیمی کوچکترین اهانت و شکنجه‌ای وارد نشده است، صرفا موضوع نگهداری بوده و هیچ شکنجه، اذیت و آزاری در فرآیند محاکمه او تایید نمی‌شود. توضیح داده شد که اسناد و مدارک و فیلم‌های بازجویی‌ها مورد بررسی قرار گرفت لذا ادعای شکنجه و هر گونه آزار و اذیت کذب است.

او در مورد اینکه آیا در این پرونده فردی به دلیل دستگیری ابراهیمی بازداشت شده است گفت: وقتی اتفاق تروریستی رخ می‌دهد مظنونانی برای رسیدن به حقیقت دستگیر می‌شوند که ممکن است در این بین افرادی بیگناه باشند که تشخیص این موضوع ممکن است زمان بر باشد، کما اینکه بعد از اطمینان از بیگناهی این فرد او آزاد شده است. لذا فردی بابت دستگیری مظنونان مورد تنبیه قرار نگرفته است، این روالی است که در همه دنیا وجود دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه صادقی از پاسخ‌های وزیر قانع شد یا خیر گفت: با توجه به اینکه توضیحات وزیر طولانی شد و طبق آئین‌نامه وزیر تنها 15 دقیقه فرصت برای پاسخ به سوال دارد قرار شد جلسه دیگری با مدیران وزارت اطلاعات و آقای صادقی برگزار شود تا فرآیند مورد بررسی قرار گیرد. البته که آقای صادقی از اطلاعات داده شده راضی بود ولی مقرر شد که جلسه دیگری برگزار شود. وزیر هم اعلام کرد که نگرانی در این باره ندارد و حتی در صورت لزوم حاضر است که در صحن مجلس توضیح دهد.

اخیرا یکی از شبکه‌های معاند فارسی زبان با پخش برنامه‌ای با محتوای مصاحبه با یکی از متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای ادعاهایی را مطرح کرده بود که ربیعی سخنگوی دولت هم در این باره گفت که از مازیار ابراهیمی دلجویی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 501316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟